Zaterdag 6 december 2014 om 20u30 NOLIKO Maaseik – VDK Gent

3-0 (25-16 25-16 25-17) - SCOUTING

MAASEIK – Na de wedstrijd van vorige dinsdag zijn vandaag de heren van VDK Gent op bezoek. NOLIKO Maaseik speelt vandaag met de rood-witte truitjes, iets wat ons al niet meer bekend voor komt. Nog iets wat we niet gewend zijn is dat Sebastien Dumont in de basis staat als Libero.

Set 1

Beide ploegen gaan in het begin gelijk op, met enkele mooie opslagen van Padar, een kill-blok staat NOLIKO Maaseik bij de eerste technische time out voor met 8-6. Na een blok van Padar en Broshog, gevolgd door een van Broshog en Lecat neemt VDK Gent hun eerste time-out bij 12-7. Even een discussie bij de opslag van Hohne, maar het punt gaat naar VDK Gent. Technische time-out bij 16-10, een mooie kloof. Gent blijft proberen, maar kan de kloof niet verkleinen. Bij 22-15 de tweede time out voor onze tegenstanders. Padar slaat bij 24-16 op voor setwinst, en haalt de eerste set naar NOLIKO Maaseik.

Set 2

Met 4-1 neemt NOLIKO Maaseik een mooie start. Dit kloofje wordt niet meer afgegeven en met een drie-mans blok is het 8-3 bij de eerste technische time out. Een blok van Lecat, een ace van Padar… bij 12-03 neemt Gent de eerste time-out. De kloof blijft echter groot, 16-7 na een harde aanval van Padar. NOLIKO gaat verder op hun elan, met een aanval van Lecat naar 18-9. Mooie rally met een uitstekende Dumont en afgemaakt door Lecat, 19-10. Bij 22-14 een tweede time-out voor Gent. Het mag niet baten, NOLIKO Maaseik neemt de tweede set met 25-16.

Set 3

Gent begint met Coenen in de plaats van Depaepe. NOLIKO Maaseik met ongewijzigde opstelling. Nu neemt VDK Gent een snelle start en is NOLIKO Maaseik direct op achtervolgen aangewezen. Bij 1-4 neemt Erik Verstraten dan ook zijn eerste time-out. NOLIKO Maaseik maakt de volgende punt, maar Gent neemt direct terug over. Enkele aanvallen buiten door NOLIKO, en Gent staat bij de eerste technische time out met 3-8 voor. NOLIKO Maaseik wordt wakker, met enkele mooie punten en een ace moet Gent bij 7-8 naar zijn eerste time-out grijpen. En NOLIKO Maaseik gaat door. Via 9-9 naar 13-10. Gent lijkt nu de fouten op te stapelen. Via 16-13, een mooi punt van Lushtaku en een opslag van Padar die via de netrand naar beneden valt naar 18-13. Zelfs een aanval van Lushtaku, 19-15. 21-15, tweede time-out voor Gent. Het mag niet baten, een blok van Parkinson, een lepe bal van Hohne. NOLIKO Maaseik wint met 25-17 de derde set. Met 3-0 houdt NOLIKO Maaseik de 3 belangrijke punten in Maaseik.

Spelende voor NOLIKO Maaseik : Dumont (lib) , Broshog, Lecat, Hohne, Parkinson, Padar, Lushtaku.

Spelende voor VDK Gent : Christiaens, Louis Vandecaveye, Devriese, Depaepe, Degruyter, Tholse, Nagels (lib).

Kwamen in : Lander Vandecaveye, Coenen, Bisaerts