Woensdag 31 oktober 2012 om 18u30 Marek Union-Ivkoni DUPNITSA (BUL) - NOLIKO Maaseik

0-3 (15-25 23-25 19-25) - scouting

De Belgische landskampioen won gisterenavond in het Bulgaarse Samokov vrij vlot haar tweede wedstrijd in de “2013 CEV Volleyball Champions League”, Marek Union-Ivkoni Dupnitsa werd met 0-3 verslagen.

Coach Brecht Van Kerckhove: ”Het zat goed vanaf het begin van de wedstrijd, NOLIKO Maaseik kan terugvallen op veel ervaring en dat blijkt in wedstrijden zoals deze tegen een jonge tegenstander.

Onze eerste set was zeer goed, we domineerden en speelden zeer mooi volleybal, in de tweede set klampten de jonge Bulgaren langer aan maar hier maakte onze ervaring het verschil. Set drie wonnen we terug gemakkelijk dus opdracht volbracht!” Ook spelverdeler Mathias Valkiers was opgetogen:” We hadden op voorhand nooit gedacht dat we hier zo vlot zouden winnen. Er is hier immers veel sfeer en de tegenstander had het in de vorige wedstrijd Arkas Izmir met momenten zeer moeilijk gemaakt. Toch wonnen we vlot en kunnen we alleen maar tevreden zijn.” De Letse aanvaller Hermans Egleskalns van NOLIKO Maaseik werd topscoorder van de wedstrijd met 14 punten.

Nog in poule F won Arkas Izmir nipt met 2-3 bij het Spaanse CAI Teruel met Liberman Agamez in een glansrol (hij scoorde maar liefst 33 punten). NOLIKO Maaseik heeft de leiding in deze poule met 6 punten, Arkas heeft 5 punten, CAI Teruel 1 punt en de Bulgaren zijn nog zonder punten. Op 13 november speelt NOLIKO Maaseik in Turkijke tegen Arkas Izmir.