Wedstrijdverslag LIGA-Competitie: NOLIKO Maaseik – AMIGOS Zoersel 3-0

<p>Foto Amber Vrancken Photography</p>

NOLIKO Maaseik – AMIGOS Zoersel 3-0 (25-22 25-14 25-16)

MAASEIK – AMIGOS Zoersel was de eerste tegenstander die in de Maaseikse LOTTO Dôme, partij mag komen geven tegen het nieuwbakken NOLIKO Maaseik. Met winst in de Champions Cup tegen Knack Roeselare en in de eerste competitie match tegen VDK Gent, was het thuispubliek natuurlijk erg nieuwsgierig om de nieuwe ploeg van coach Castellani aan het werk te zien.

Set 1

NOLIKO Maaseik opende de eerste set via een blok van Colson, 1-0. Over 4-4 en 6-6 hielden de bezoekers uit Zoersel gelijke tred. Een misverstand tussen setter Wolanski en Colson zette de bezoekers op een 7-8 voorsprong. De Maaseikse motor sloeg nog niet echt aan en over 10-12 konden de AMIGOS rustig verder hun eigen spel spelen. Met een ace van Bruno kwam er dan de kentering naar 13-12. Ward Colson timmerde naar 16-12. NOLIKO ging dan stevig verdedigen onder leiding van Jelte Maan, maar kon toch de punten niet afmaken, 19-18 en coach Castellani dook in een time out. Mol kwam dan even in om het blok te versterken dat en dat deed hij dan ook met verve, 22-19. NOLIKO liet dit niet meer los, 25-22, Rychlicki.

Set 2

In set 2 ging de thuisploeg veel gretiger van start, 5-2. Colson trok een muur op voor 8-4. Er stond nu geen maat op NOLIKO Maaseik dat heel erg sterk verdedigde. Ook Maan trok een muurtje op naar 14-6. Hofmans strandde in het net, 16-7. Vleugels mocht nog eens scoren voor 19-10, maar dan vond NOLIKO Maaseik het welletjes, 21-11. Castellani liet enkele bankzitters opdraven, Gonzalez en Nommistu. Die laatste sloeg naar 23-13. Gonzalez mocht dan weer met een mooi blok de set binnenhalen, 25-14.

Set 3

AMIGOS Zoersel zette nog eens alle zeilen bij, 2-3, bij aanvang van de derde set. Maar Gonzalez knalde enkele punten later door het midden naar 5-4 en Wolanski kon in zijn eentje in het blok de eerste technische time out verzilveren met 8-7. Met 13-8 legde Rychlicki stilaan de basis voor set- en matchwinst, geholpen door Oprins die zijn bal ver buiten zwaaide, 16-9. Gonzalez door het midden, 20-12 en dat deed even later Colson hem na voor 22-16. Mol mocht de klus klaren met een blok op Mathias Blondeel, 25-16.

Spelende voor NOLIKO Maaseik
Maan, Bruno, Rychlicki, Colson, Wolanski, Bontje, Santucci (lib)
Kwamen in: Mol, Gonzalez, Nommistu, Dumont

Spelende voor de bezoekers