Tranen dus...

<p>&nbsp;Foto Gregory Van Gansen</p>

Zaterdag 18 december ’21 om 20u30 Lindemans Aalst - GREENYARD Maaseik 3-0 (25-23 25-15 25-19) - scouting

Tijdens de voorbeschouwing eerder deze week stelden we ons de vraag: “Blijft onze leidersplaats overeind bij Lindemans Aalst dat nu echt vertrokken lijkt? Wat gebeurt er met die ajuinen? Pellen? Of komen er tranen van?”
Het antwoord werd al snel duidelijk tijdens de wedstrijd in sportcentrum Schotte.

GREENYARD Maaseik kwam van aan het begin van de wedstrijd op voorsprong. De eerste set bracht evenwichtig volleybal, mooie rally’s alsook goed verdedigend werk en snelle acties langs beide kanten van het veld.

Maaseik slaagde er in om zijn voorsprong te behouden tot 16-16 verscheen op de bordjes. Dan ging het even gelijk op naar 18-18. De thuisploeg toonde zich dan iets steviger en kwam in het voordeel.
Bij 20-18 koos coach Banks voor een time-out, maar die bracht niet meteen een oplossing. Nieuwe poging bij 23-20, helaas ook zonder het gewenste resultaat. Lindemans Aalst hield de voorsprong vast en maakte bij de 3e setbal de set af met 25-23.

Een heel ander verhaal in set 2.
GREENYARD Maaseik leek goed te starten dankzij mooi opslagwerk van Mc Cluskey. Vervolgens begon Lindemans Aalst te timmeren aan een flinke kloof. De digitale bordjes toonden 4-3, 6-4, 8-5 en 10-5. Bij 11-5 nam Cirovic de plaats in van Martinez. Ondanks de wissel slaagde Maaseik er niet in om orde op zaken te stellen en liet de thuisploeg uitlopen tot 17-9.
Een goed verdedigend Aalst zette de triomftocht verder en haalde de set binnen met 25-15.

Het zware verlies uit set 2 zinderde ook nog na in set 3. Coach Banks bracht nieuwe energie in de ploeg met Treial en Nikkinen. Helaas zonder het gewenste resultaat. Martinez in, Nikkinen out. Aalst liep opnieuw ver uit tot 15-7. De Ajuinen bleven door het Maaseikse blok breken en toonden een mooi variërend spel. Bij 21-11 leek het tij even te keren bij de Limburgers en kwamen ze bij tot 21-15. LINDEMANS Aalst laste een time-out in die het gewenste effect had. GREENYARD Maaseik vond geen antwoorden meer tegen het spel van de Oost-Vlamingen en verloor ook deze set met 25-19. (CaS)