Onuitgegeven NOLIKO Maaseik haalt het vlot van Waremme...

<p>Foto Jos Braeken</p>

Zaterdag 3 december 2016 om 20u30 NOLIKO Maaseik - VBC Waremme 3-0 (25-18 25-16 25-21) - scouting

set 1: Bij NOLIKO Maaseik startte Jelte Maan na een periode van blessure terug in de basis. Bruno opende de score met een knappe ace maar Waremme liet het niet aan haar hart komen. De bezoekers speelden vlot mee tot aan de eerste verplichte time-out, 7-8. Bij 10-10 kwam er voor NOLIKO Maaseik een nieuwe spelverdeler, Nikodem Wolanski, die de thuisploeg wat meer ademruimte moest geven.

En zo geschiedde. NOLIKO Maaseik stormde af op de tweede technische time-out: 16-12. De thuisploeg gaf deze voorsprong niet meer uit handen. Via een knap punt van de ingevallen Wolanski en twee aces van Jelte Maan won NOLIKO Maaseik de eerste set met 25-18.

Set 2: Anders Mol startte in set 2 in de plaats van Bruno. Na een rustig en gelijkopgaand begin was het diezelfde, 19 jaar oude, Mol die met een staalharde aanval de thuisploeg naar de eerste time-out joeg. NOLIKO Maaseik speelde met veel vertrouwen en dat bleek ook duidelijk op de scoreborden. Via 16-10 naar 19-14 na een listig tipballetje van Vigil. Nadat nog eens Vigil scoorde bij 22-15 was de veer duidelijk gebroken voor de uitspelende ploeg.

Castellani deed daar nog een schepje bovenop met een geweldig kill block. Set 2 ging vlot naar NOLIKO Maaseik met duidelijke 25-16 cijfers.

set3: In de derde set wijzigde coach Castellani niets aan zijn opstelling. En dat bleek de goede keuze. NOLIKO Maaseik liet de beste start noteren waardoor de coach van Waremme bij 5-1 genoodzaakt werd zijn eerste time-out te benutten. De ploeg uit het Maasland kreeg het moeilijker en Waremme kon terug tot op gelijke hoogte komen bij 11-11. Toen Gacs hier nog een ace aan toevoegde besloot de coach van de Maaseikenaren om in te grijpen met een time-out. Diezelfde Gacs miste hierop zijn service en NOLIKO Maaseik vond haar dominante spel terug. Maan maakte er van op de pipe 16-14 van.

NOLIKO Maaseik bouwde haar voorsprong uit tot 19-15. Met Wolanski aan de service kon NOLIKO Maaseik vervolgens een eerste matchpunt laten noteren bij 24-20. Waremme gaf nog één enkele stuiptrekking maar NOLIKO Maaseik won ook set 3 met 25-21.

Spelende voor NOLIKO Maaseik: Castellani, Maan, Skladany, Vigil, Colson en Dumont (lib)
Kwamen in: Wolanski, Mol

Spelende voor Waremme : Poelman, Raymaekers, Farkas, David, Barca Cysique, Albert (lib)
Kwam in: Pavelka Mates