NOLIKO Maaseik niet voorbij een zeer sterk Tours VB (FRA) …

Woensdag 20 januari ’16 om 20u30 3-0 (25-22 25-15 25-15) - SCOUTING

Net als vorig jaar is NOLIKO Maaseik woensdagavond in Tours te licht bevonden door de Franse kampioen. Toen werd het 3-0, en ook nu werd de 3-0-nederlaag ook nog eens dik in de verf gezet door zware cijfers in de setstanden: 25-22, 25-15 en 25-15. Door dat verlies is NOLIKO Maaseik kansloos in zijn poule van de Champions League, volgende week dinsdag kunnen onze jongens in de slotmatch hun blazoen alleen nog wat oppoetsen tegen de Italiaanse grootmacht Trentino.

Nochtans zag het er aanvankelijk niet zo slecht uit voor NOLIKO Maaseik. Het duo Konecny - Cupkovic, in de heenmatch in Maaseik al goed voor een loodzware opslagdruk, drongen NOLIKO Maaseik maar heel even in de verdrukking (8-4), maar Wijsmans en Pereyra vonden stilaan hun draai in de aanval en met een ace zette Jelte Maan onze jongens op weg naar een veelbelovende 13-16-voorsprong.

Daar hield het Maaseikse verhaal op. De lokale kapitein Konecny nam het heft in handen en met zijn 11 punten in de eerste set poetste hij in zijn eentje ook een tweede ace van Jelte Maan (20-21) vlotjes van de tabellen: 25-22.

Een verder wedstrijdverslag is overbodig. De Maaseikse weerstand was gebroken, op alle vlakken tonden de jongens van Vital Heynen zich twee klassen beter. dat resulteerde in tweemaal een beschamende 25-15. Ook de wissel van Pinheiro voor Finoli in set drie bracht geen zoden aan de dijk. Nochtans viel niet zozeer de aanvalskracht van Tours op, wel hun opslagdruk en hun surplus aan verbetenheid in verdediging, maar nog veel meer het verschil in het blok: 10 Franse killblocks tegen -zegge en schrijve - NUL voor NOLIKO Maaseik.

Van het hoopvolle optreden in Asse-Lennik bleef helaas niet veel meer over, al verdiende Tours wel een dikke pluim. De Franse kampioen toonde dat het niet toevallig van Trentino gewonnen heeft en dicht bij kwalificatie voor de play-offs van de Champions League is aanbeland.

Voor NOLIKO Maaseik eindigt het Europese seizoen volgende week. Dan komt TRENTINO op bezoek. Ondanks de derde plaats in de poulestand kan NOLIKO Maaseik daar nog een heel leuk duel van maken. Onze spelers hebben meer dan voldoende eerzucht om zich te tonen in die match, waarin ze zonder enige druk op zoek kunnen gaan naar hun beste niveau. Bovendien kunnen ze met een goed resultaat ook nog de derde plaats afsnoepen van PAOK Thessaloniki.

Iedereen op post dus in de LOTTO Dôme, volgende week dinsdag 26 januari om 20u30 voor de prachtige affiche tegen de Italiaanse kampioen.