Jong NOLIKO wint in LOTTO Dôme overtuigend van Amigo’s Zoersel

Jong NOLIKO wint in LOTTO Dôme overtuigend van VOC Amigo’s Sint Antonius Zoersel C

Uitslag : 3-0 (25-15, 25-17, 25-17)

Opstelling: Van Den Boorn, Grözer, Beesmans, Dirks, Saes, Janssen en  libero Van Rossem

Kwammen in: Sander Coolen en Sam Vanhoof

NOLIKO Maaseik B wint voor de 6de keer op rij en schuift een plaats op in de rangschikking naar plek nr 5.

De wedstrijd start goed met onmiddellijke servicedruk van Yvo Janssen.  Amigos heeft het moeilijk om een deftige aanval in elkaar te boksen en als dit dan toch eens gebeurd staat er meestal een Maaseiks muurtje.  Via goed blok-defense werk haalt NOLIKO Maaseik verdiend de 1ste set eenvoudig binnen.

De wedstrijd verwaterd echter omdat NOLIKO Maaseik moeite heeft om de concentratie hoog te houden dit deze tegenstander.  Amigos loopt uit  tot 5-8.  Halverwege de set heeft NOLIKO Maaseik echter terug grip op de wedstrijd en staat het 15-12 ondanks reeds 5 opslagmissers.  Maaseik duwt echter door via Grözer die beter in de match komt en aanvallend niet af te stoppen is.  Ook Kapitein Dirks scoort aan de lopende band en ook Beesmans en Janssen zijn onhoudbaar in het midden.  Saes en Van Rossem blijven de receptie verzorgen en ook setter Bas graait zijn puntje mee met een fraaie 2de hands bal. 25-17!

In set 3 klampt Amigos nog even aan, maar de ingekomen Sander Coolen en Sam Vanhoof op pipe duwen door naar 25-17. Het was misschien niet de meest hoogstaande wedstrijd maar we halen de wedstrijd zeer vlot binnen en bouwen verder aan onze ongeslagen reeks. Volgende afspraak is weer een thuiswedstrijd tegen Haasrode C.

Doelstellingen van het team voor het nog lopende seizoen:

• Gaan voor de finale plaats in de Limburgse Beker
  • proberen nog in de top 4 te komen
  • en de toppers die voor de titel spelen het leven zuur maken.  We hebben in het verleden bewezen dat we deze wedstrijden kunnen pieken en dat gaan we blijven doen!

Kris