GREENYARD trekt een zware kaart na thuisnederlaag tegen Knack

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Dinsdag 23 april ’24 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik - Knack Roeselare 0-3 (22-25 19-25 24-26) - scouting

Met een mooi killblock vroeg in de wedstrijd hing Polák bordjes gelijk bij 2-2 in de STEENGOED Arena.

Vanaf 8-8 begon Knack Roeselare aan een kloof te timmeren. Bij de time-out hadden de bezoekers de kloof al vergroot naar 5 punten bij een stand van 11-16.

Met een volgend killblock kwam GREENYARD Maaseik tot op 1 punt bij 17-18.Bartos werkte met een ace het verschil helemaal weg: 20-20.

Een goede opslagbeurt van Coolman zorgde opnieuw voor voordeel aan blauwe zijde. Knack hield dat voordeel vast tot aan het einde van de set: 22-25.

In set twee nam Roeselare opnieuw het voortrouw vanaf 4-4. Maaseik keek al snel aan tegen een achterstand van 4 punten bij 6-10. Rotty maakte het bekomen voordeel nog groter naar 6 punten bij 9-15. De thuisploeg kon moeilijk antwoorden vinden op het vlotte spel van Roeselare.

Bij de time-out keek Maaseik hierdoor tegen een achterstand aan van 9 punten: 12-21. Veikka Lindqvist werd net als bij de wedstrijd in Roeselare opgeroepen om de plek in te nemen van Jolan Cox. Ook Hanzic nam zijn positie op het veld in. Na de time-out kon GREENYARD Maaseik wel nog enkele punten op rij scoren, mede dankzij de goede invalbeurt van Lindqvist.

Maar het puntenverschil was te groot voor de thuisploeg om nog kans te maken op setwinst. Ook set twee ging naar Knack Roeselare, met 19-25.

In de derde set ging het de thuisploeg beter af. Bij 3-0 koos Vanmedegael al voor een eerste time-out.

Met een aanval door het midden hing Tino Hanžić de bordjes op 8-5.

Roeselare had het geluk aan zijn zijde en kwam tot op 1 puntje verschil bij 9-8. Niet veel later was de score weer in evenwicht bij 11-11.

Bij 11-12 was het opnieuw de beurt aan Cox om in de aanval te gaan.

Vanaf dan volgde een set waar afwisselend gescoord werd door beide teams. Roeselare probeerde opnieuw een kloofje te bouwen. Maar Hanžić acete terug gelijk, naar 21-21.

Roeselare was aan zet, scoorde 2 punten op rij en zorgde zo voor een eerste matchpunt.

Maar opnieuw kwam Maaseik opzij, dankzij de opslag van Vanker. Roeselare duwde opnieuw door naar een matchpunt. De aanval van GREENYARD Maaseik belandde in het net en zo trokken de bezoekers wedstrijdwinst naar zich toe met 24-26. (CaS)