GREENYARD Maaseik sluit het seizoen met trots af als vicekampioen

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Zondag 28 april ’24 om 18u00 VC GREENYARD Maaseik - Knack Roeselare 0-3 (22-25 20-25 23-25) scouting

Zowel GREENYARD Maaseik als Knack Roeselare opende heel sterk in deze finalewedstrijd. Bij 6-6 was er dan ook al gevochten voor elk punt. Hanžić knalde met een diagonale aanval de score op 10-10. Bij 12-15 kwam de set in het voordeel van de bezoekers. Maaseik moest beter gaan presteren in de service om het Roeselare echt moeilijk te maken.
Maaseik scoorde wel punt voor punt, maar bleef net achterop hinkelen: 20-22.
De eerste kans op setwinst voor Roeselare werd, bij de opslag, verhinderd door het net: 22-24.
De volgende aanval voor setwinst was wel raak voor de West-Vlamingen: 22-25.

Een gelijkaardig scenario in het begin van de tweede set. Beide ploegen gaven geen vingerbreed toe.
Maaseik kon even uitlopen dankzij Cox die naar 10-8 scoorde met de opslag.
Bij 14-14 had Knack het verschil weer helemaal weggewerkt. Richting moneytime hingen de bordjes nog steeds gelijk:18-18.
In moneytime trok Roeselare dan toch de set naar zich toe: 20-23. De opslag van Bartos viel niet tussen de lijnen, wat de Knack een eerste setpunt opleverde. Roeselare twijfelde niet en maakte meteen de set uit met 20-25.

In set drie kon Maaseik meteen al een klein kloofje slaan wanneer de bal bij Roeselare in de brievenbus geraakte. Niet veel later werd de Maaseikse brievenbus gevonden en hingen de bordjes gelijk bij 4-4.
Roeselare nam 2 treden voorsprong, maar het team van Cox kwam terug langszij bij 10-10.
Opnieuw liepen de West-Vlamingen uit naar 14-16. Maar Hanžić ging in de aanval en hing de bordjes weer gelijk.
19-19 en nog steeds ging het hard tegen onzacht. Elke foutje werd meteen afgestraft en Roeselare was opnieuw aan zet: 19-23. Fornés kon in het blok een fatale aanval van de bezoekers nog verhinderen: 21-23. Vanker gaf wel de aanzet tot wedstrijdwinst voor Knack wanneer zijn opslag voluit in het net ging. De eerste wedstrijdbal werd wel nog weggewerkt. De tweede ook met een lijnfout aan zijde van de West-Vlamingen. Daarna was het dan toch raak. Met 23-25 kwam er een einde aan de droom voor GREENYARD Maaseik. Maar wel met trots terugkijkend op de prestatie van dit seizoen. (CaS out)