GREENYARD Maaseik heeft het finaleticket op zak!

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Woensdag 3 april ’24 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik – Volley Haasrode Leuven 3-0 (25-20 25-20 25-21) - scouting

Al vanaf de start van de wedstrijd tegen Volley Haasrode Leuven deed het Maaseikse blok goed werk. De eerste time-out bij Leuven kwam dan ook al bij 4-1. Bij 11-7 kregen de toeschouwers een mooie rally voorgeschoteld, waarbij GREENYARD Maaseik aan het felbevochten langste eind trok. Een moment om de adem in te houden bij 15-12 wanneer Iribarne en Currie in botsing kwamen. Gelukkig zonder al te verstrekkende gevolgen. Fornés koos op het juiste moment voor een diagonale aanval: 17-14. In moneytime lukte het de bezoekers moeilijk om de opslagen binnen de lijnen te serveren. GREENYARD Maaseik trok zo bij 22-18 een spurtje richting seteinde. Met een pipe-aanval bracht Iribarne Maaseik op 1 punt van setwinst. GREENYARD Maaseik trok de set vervolgens over de streep met 25-20.

Ook in de tweede set verscheen het voordeel voor de thuisploeg vlot op de bordjes: 7-4. Bij 10-5 keken de bezoekers al aan tegen een achterstand van vijf punten. Leuven kroop wel stilaan weer dichterbij. Tijd voor een time-out voor het thuisfront bij 14-13. Cox en co staken een tandje bij en kwam punt voor punt dichter bij een tweede setwinst. De tweede setbal was de juiste voor GREENYARD Maaseik wanneer de opslag van de oppositie werd gevangen door het net. Stand set twee: 25-20.

Het begin van set drie werd vooral gekenmerkt door opslagmissers aan beide zijden van het net. Voor het eerst in deze wedstrijd was de stand evenwichtig: 6-6, 8-8. GREENYARD Maaseik trok dan toch weer de wedstrijd naar zich toe. Een ace van Adam Bartos bracht de score op 11-8. Volley Haasrode Leuven werkte het puntenverschil toch weer weg naar 12-12 en bleef de Limburgers op de hielen zitten. Een time-out voor GREENYARD Maaseik bij 21-20 bracht soelaas. Bartos stond stevig in het blok en hielp zijn team aan het wedstrijdpunt bij 24-20. De opslagmisser aan zijde van Volley Haasrode Leuven bij 24-21 werd hun fataal en leverde Maaseik wedstrijdwinst op.

(CaS)