Een tik van Haasrode Leuven

Zondag 2 april om 18u00 Haasrode Leuven - VC GREENYARD Maaseik 3-1 (23-25 25-20 35-33 25-18) - scouting

Voor deze eerste wedstrijd in de terugronde van de play-offs mocht GREENYARD Maaseik het tegen Volley Haasrode opnemen in de Leuvens Sportoase.
Bij 10-13 kon Maaseik zich voor een eerste maal losrukken van de thuisploeg. Maar Leuven werkte de kloof al even snel weer weg.
De set verliep verder voornamelijk in de positieve cijfers GREENYARD Maaseik, al was het met een miniem puntenverschil met de Vlaams-Brabanders. Ook een miniem verschil is voldoende voor winst. GREENYARD Maaseik claimde dan ook de eerste set met 23-25.

In de tweede set zat de thuisploeg beter in het spel. Vanaf 5-5 timmerden ze aan een kloof richting 14-11. GREENYARD Maaseik werkte de achterstand wel weer weg. Met een ace maakte Bartos de score gelijk: 14-14.
De thuisploeg drukte daarna het gaspedaal in, nam de set over en kon ook meteen de eerste setbal verzilveren bij 25-20.

Set drie verliep ook niet zoals gewenst bij de Maaseikenaars. Bij 8-5 moest een time-out redding brengen. Maar deze bracht de thuisploeg niet van de wijs. Maaseik kreeg een achterstand van 19-13 te verwerken. Geen makkelijke opdracht, maar de Limburgers kwamen bij 21-20 en even later bij 23-22 dan toch weer gevaarlijk dichtbij.
Het einde van de derde set werd nog een heuse triller met afwisselend een setvoordeel van 1 punt bij de teams. Na de lange strijd was het happy ending dan toch voor Volley Haasrode Leuven met een setstand van 35-33.

Na de uitputtende derde set moest GREENYARD Maaseik alles geven in set vier. Tijdens de opslagronde van Baghdady kon Maaseik 4 opeenvolgende punten scoren, waarvan 2 aces. Dit bracht de score weer in evenwicht: 14-14.
Het spel bij de thuisploeg draaide zuiver, terwijl Maaseik wel met enkele onzuiverheden te maken kreeg. Deze situatie leverde Leuven zeven setballen op waarvan het bij de tweede prijs was voor setwinst: 25-18.

(CaS)