Een tik van de Russische grootmacht

<p>Foto ZUPP</p>

Dinsdag 14 december ’21 om 21u00 GREENYARD Maaseik - Dinamo Moscow (RUS) 0-3 (20-25 22-25 18-25) - scouting

GREENYARD Maaseik kreeg bij het begin van de wedstrijd al een tegenvaller te slikken. Javad moest bij 2-4 geblesseerd het veld verlaten. Het leek alsof beide ploegen nog wat aan elkaar moesten wennen. Of misschien wel aan de lege tribunes? Langs beide zijden van het veld was er geen sprake van overklassen, wat resulteerde in een gelijk opgaande score. Van 4–4 gingen het over naar 7-6 dankzij een mooi blok van Bonatto en Mc Cluskey.

DINAMO Moscow werkte aan een inhaalbeweging en kwam dankzij een geslaagde challenge op 9-9. Het leek wel alsof het veld in Rusland langer is. GREENYARD Maaseik kon profiteren van heel wat (9!) opslagmisser van de bezoekers die eindigden achter de achterlijn.

Bij 17-17 namen de Russen de set toch over. De thuisploeg slaagde er niet meer in om bij te benen en moest genoegen nemen met 20-25.

In de 2e set toonden de bezoekers wat meer van hun Russische kracht. Treial demonstreerde ook zijn kunnen en maakte er met een ace 6-7 van. GREENYARD Maaseik was niet opgewassen tegen het scorende vermogen van de Russen. Bij 16-19 probeerde Banks met een time-out nieuwe energie in het spel te brengen. Nikkinen greep meteen zijn kans en scoorde met een harde bal naar 18-20. Een killblock van Cirovic bracht de bordjes nog op 22-23. Maar de bezoekers konden de set afmaken met 22-25.

In set 3 gaf coach Banks voorrang aan de jonge garde. Veeti Nikkinen, Ferre Reggers en Elias Thys namen hun positie in op het veld. Maar GREENYARD Maaseik leek geen oplossing meer te vinden voor het spel van de bezoekers. De thuisploeg geraakte niet meer voorbij het blauwe blok.

Bij 13-22 leek het spel gespeeld. GREENYARD Maaseik slaagde er nog in de schade te beperken tot 18-25. (CaS)