CEV-Exit; GREENYARD Maaseik richt focus op LOTTO Volley League!

Woensdag 7 februari ’24 om 18u00 Fenerbahçe PRL ISTANBUL (TUR) - VC GREENYARD Maaseik 3-0 (25-20 25-20 25-15) - scouting

De Europese campagne van GREENYARD Maaseik zit erop. Zoals te vrezen viel, kon onze rode garde ook in Istanboel geen vuist maken tegen het rijke Fenerbahçe. Dat zou overigens een wonder geweest zijn, want de Turken zijn in hun eigen hal dit seizoen nog altijd ongeslagen. In de Burhan Felek Salon werd het net als in de heenmatch een droge driesetter. Vanaf nu moet de focus van ons team volop naar de competitie. De eerstvolgende opdracht daarin is een thuiswedstrijd tegen… aartsrivaal Roeselare op 17 februari.

Set 1: Coach Fulvio Bertini koos voor Hanzic als libero in de plaats van Martin Perin, maar het was Adam Bartos die de debatten opende met een ace via de netrand. Dat inspireerde GREENYARD Maaseik tot een uitstekende start. Om beurten werkten Iribarne, Bartos en Cox prima aanvallen af, Fornes voegde daar een killblock aan toe: 8-12.

Daar hield het mooie verhaal op, want met Penchev aan de opslag nam het Turkse blok de bovenhand. Savas en opposite Gürbüz, die de zieke Luburic verving, poeierden zes punten op rij bij elkaar: 14-12. Die beide boosdoeners voegden daar nog een ace aan toe: 21-16. Penchev rondde de set af bij 25-20.

Set 2: Met een ace van Iribarne pikte GREENYARD Maaseik de draad van het wedstrijdbegin weer op. Hanzic en Bartos stonden pal in receptie, Fornes had wat pech bij twee pogingen om een goeie verdeiging een verlengstuk te geven. Tot 11-11 hielden we weer gelijke tred. Tot de Nederlander Dick Kooy eerst een ace uit zijn korte mouwen schudde en wat later een spectaculaire lange rally in zijn voordeel beslechtte: 15-11.

Jolan Cox halveerde die kloof met een ace tot 20-18 en Iribarne werkte driemaal op rij via het blok af: 22-20. Gürbüz prikte na een forse eindspurt opnieuw 25-20 op de vloer. Daarmee stond het 2-0 en was Fenerbahçe zeker van de kwalificatie.

Set 3: Coach Fulvio gooide al zijn wissels het veld op: Lindqvist scoorde meteen bij zijn eerste aanval, Berkhout zette Fornes en Thys ook aan het scoren. Bij Fenerbahce bleken de wisselspelers ook buskruit in de armen te hebben en na 7-6 liepen ze vlotjes weg naar 14-8. Gülmezoglu blokte de wedstrijd uit bij 25-15.