Carnaval in Maaseik, 3 punten in Leuven

Zondag 10 maart ’24 om 18u00 Haasrode Leuven - VC GREENYARD Maaseik 1-3 (25-19 21-25 23-25 18-25) - scouting

In de wedstrijd tegen VH Leuven kreeg GREENYARD Maaseik meteen al een achterstand te verwerken. De Limburgers maakten wel weer gelijk bij 9-9, 11-11 en even later opnieuw bij 14-14. VHL bleef vervolgens telkens 2 stappen voor op Maaseik. Een extra tegenslag voor GREENYARD Maaseik wanneer een rode kaart werd getrokken voor Cox en bijgevolg de kloof nog werd verbreed naar 21-17. De aanval van Hanžić werd afgeblokt en de eerste set ging bijgevolg naar de thuisploeg met 25-19.

Een betere tweede set voor Cox en co. Maaseik kwam vlot aan scoren toe en begon aan een kloof te bouwen. De diagonale aanval van Bartos valt goed in het veld: 3-5. En enige tijd later een aanval door het midden van diezelfde nr. 5: 6-11 op de bordjes. Cox met de hamer: 8-13. VH Leuven kwam toch stilaan weer dichterbij. Bij 21-21 had de thuisploeg het verschil met de bezoekers weer volledig van het veld geveegd. Maar het was GREENYARD Maaseik dat toch iets harder op de gas duwde en punten opspaarde. Maaseik had uiteindelijk aan 1 setpunt voldoende wanneer de aanval van VHL buiten de lijnen viel bij 21-25.

In set drie nam VHL opnieuw het voortrouw. Maaseik hinkte even achterop, maar kwam opnieuw op gelijke hoogte bij 10-10. Vanaf dan verliep de set enige tijd in evenwicht. Leuven kon net iets meer punten opstrijken, maar liep nooit ver uit. Fornés liet de Leuvens aanval niet voorbij het blok komen en maakte de score opnieuw gelijk: 20-20. Hanžić ging in de aanval: 22-24. Vervolgens ging ook set drie naar het team van Bertini met 23-25.

Een gelijk opgaande start in set vier. Met een zoveelste krachtige aanval zorgde Cox voor het eerste breekpunt bij 5-6. GREENYARD Maaseik timmerde stilaan weer aan een mooie kloof. Mede dankzij twee opeenvolgende aces van Cox verscheen 9-14 op de bordjes. De rest van set bleef GREENYARD Maaseik in het voordeel spelen. Al kwam VHL nog gevaarlijk dichtbij: 17-19. Maar Maaseik stond goed in het blok en kon punten scoren. Uiteindelijk hadden de Limburgers aan één matchbal voldoende om de set binnen te halen. Kapitein Cox maakte een einde aan de wedstrijd met 18-25. (CaS)