BVL : Prov. NOLIKO Maaseik (1P) – Roveka Stevoort A (2P): 0-3 (17/25, 19/25, 15/25)

Spelers : Joran Peeters, Cedrik Odekerken, Bert Peeters, Maarten Verheij, Bram Neel, Jef Colla, Sasja Tonnaer, Wout Wijnen, Tim Grözer, Bram Moors, Lib. Liam McCluskey

En op naar de vijfde wedstrijd. Voor sommigen van ons wordt het een lange dag, maar dat hebben we er graag voor over. In de Provinciale reeks treden we vandaag aan tegen Roveka Stevoort A. Omdat Stevoort een reeks lager speelt dan onze jongens krijgen zij bij elke set een 2 punten bonus, wat het voor ons nog extra moeilijk maakt. Beginnen met een 2 punten achterstand in elke set is niet de optimale start. Ook bij dit team, in samenstelling zo goed als identiek aan het junioren team, ontbreken er enkele vaste tenoren, maar de vervangers zulen zich zeker van hun taak kwijten. Op naar de start van onze challenge tegen Stevoort.

Set 1 beginnen we met een opslagmisser, maar nemen direct de opslag terug. Eerste opdracht is die twee punten kloof weg werken. Dat doen we heel snel. Enkele moker opslagen van Tim brengen ons gelijk, en zelfs voor, 5/4. Maar niet voor lang, enkele goede punten van Roveka en we staan weer 6/8 achter. Dan kunnen we de kloof stabiel houden, maar helaas niet verkleinen. Die twee punten achterstand konden op het einde wel eens het probleem worden. Dan maken we een foutje meer en loopt Stevoort een extra puntje weg, 11/14. Bij de TTO staat het 11/16, zeker geen gemakkelijke wedstrijd voor onze jongens. Aanklampen is de boodschap en zeker de kloof niet laten groeien. John grijpt bij 14/20 in met een TO om extra richtlijnen te geven. Het werkt niet, Stevoort loopt verder uit en krijgt bij 17/24 zowaar een eerste setbal, en deze is direct raak. 17/25 voor Stevoort.

Set 2 kent ook een moeilijk begin. We staan snel 0/5 achter en we blijven er niet in slagen om Stevoort onder druk te zetten 2/8. Stevoort loopt verder uit, de fouten stapelen zich bij ons op, en een TO van John bij 2/11. Hierna kan Maaseik gelijke tred houden, de kloof verkleinen is echter andere koek. Roveka speelt heel uitgekookt en staat bij de TTO 9/16 voor. Bij de volgende punt is er een discussie over een getoucheerde bal die de scheidsrechter in het voordeel van Stevoort beslist, waarop Maarten zijn zelfbeheersing verliest en geel krijgt. Gelukkig zonder erg. Maaseik lijkt echter geen maat voor Stevoort, we proberen wel, maar komen er niet echt aan te pas, 12/18. Tim aan de opslag, en na één poeier neemt Stevoort al een time-out.  Tim is daarna snel van service af, en we naderen alsmaar sneller het einde van de set, 16/22. We proberen nog wel, eerste setbal is voor Stevoort bij 18/24, maar wordt verdedigd. De tweede is echter de goede. 19/25.

Set 3 loopt een beetje zoals de vorige set. We komen snel echter en slagen er niet goed in om punten te scoren tegen Stevoort. We lijken meer last te hebben van ons zelf, dan van de kracht van de tegenstander. En met een rotatiefout wordt het 2/8 bij de eerste TTO.  We blijven dan over en weer wel punten scoren, maar nooit op eigen opslag. 9/14, en met een mooie aanval van Stevoort en een misser van ons staat het 9/16 bij de tweede TTO. Een zeven punten kloof, overbrugbaar ? Misschien, maar dan zal nu bij ons alles moeten kloppen, en bij Stevoort alles in de soep moeten draaien. 10/17 en een TO voor Maaseik. John probeert de ploeg terug aan het draaien te krijgen, zelfs dat mag niet baten.  Na een mokeropslag van Tim en een punt van ons neemt Stevoort weer een TO, en het werkt, de opslag wordt gebroken, 14/21. Dan wil ook niets meer lukken, en vallen ook de ‘fluitjes’ aan de verkeerde kant. De eerste matchbal slaat Stevoort nog in het net, en dan is het opslag buiten. 15/25, verdiende winst voor Roveka Stevoort, zij waren vandaag de betere. Toch goed gevochten jongens.