Zondag 29 januari 2012 om 16u00 NOLIKO Maaseik – Prefaxis Menen

1-3 (25-21 25-27 14-25 21-25)

Coach Heynen gaf heel wat vaste basisspelers een dagje rust en liet een rits spelers van Jong-Noliko opdraven: geen Verhees, Maan, Egleskalns, Van De Voorde of Wounembaina op het wedstrijdblad maar wel Nardy Van Esser, Jef Hoedemaekers, Nils Gielen, Raf Segers en Peter Dirks. Alles natuurlijk met het oog op het (uitverkochte) treffen tegen Trentino volgende dinsdag!

Set 1: Het hertimmerde NOLIKO gaf mooi weerwerk aan Menen en kon de eerste technische time-out met voorsprong afdwingen (8-7). Kristof Hoho kon de schade beperken en Menen hield de achterstand erg klein (16-14). Van Decraen serveerde naar 21-20. Rosiers deed hem dit na met een ace en Parkinson blokte perfect voor setwinst (25-21).

Set 2: De West-Vlamingen namen een betere start (5-8) maar die achterstand verdween vrij snel (11-11). De beide ploegen konden geen verschil maken en een tweede technische time-out was er bij 15-16. Een blok van Van Esser op Schouren bracht NOLIKO zelfs op voorsprong (19-17) maar enkele schoonheidsfoutjes zetten Menen terug aan de leiding (20-21). Rosiers serveerde naar setpunt, Schouren scoorde de gelijkmaker (24-24 maar Menen was uiteindelijk de betere afwerker en eindigde met 25-27..

Set 3: Prefaxis nam een vlotte start en zette NOLIKO dadelijk op ruime achterstand (5-16). De jeugd van NOLIKO liet zich echter niet vermorzelen en prestaties van Van Esser en Dirks mochten er zijn. Er bleef evenwel een kloof van tien punten die duidelijk niet meer te dichten was! (14-25).

Set 4: Eenzelfde scenario in de vierde set: een snelle voorsprong van Menen, mede dank zij twee gele kaarten voor de thuisploeg. Maar Jong NOLIKO bleef mee vechten en gaf een serieus visitekaartje af. Prefaxis rook echter zijn kans om naast Roeselare in de rangschikking te geraken (4de plaats); NOLIKO vocht voor wat het waard was en coach Dardenne vroeg een time-out bij 14-19. Ondanks heel wat bevochten scheidsrechterlijke beslissingen kwam NOLIKO terug tot 20-22. Parkinson sloeg zijn service buiten en Prefaxis benutte de matchbal: 21-25.
De eerste nederlaag van NOLIKO in de reguliere competitie was een feit maar coach Heynen bedankte zijn jonge spelers voor hun prestatie en wenste zelfs Kristof Hoho veel succes bij zijn nieuwe team. Een geste die kan tellen.

NOLIKO Maaseik: Valkiers, Van Esser, Hoedemaekers, Derkoningen, Van Decraen, Rosiers, Parkinson.
Kwamen in: Peter Dirks, Raf Segers, Niels Gielen.

Prefaxis Menen: Sinnesael, Radovic, Schouren, Hoho, Kust, Ndongo, Wijk-Tegenrot.
Kwamen in: Coucke, Coolman, Vereecke, Vandecaveye.