Zege voor GREENYARD tegen de ander titelkandidaat Knack

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Zaterdag 6 april ’24 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik - Knack Roeselare 3-1 (23-25 25-23 25-22 26-24) - scouting

GREENYARD Maaseik stond goed in het blok en kwam al vroeg in het voordeel bij 5-2.

Adam Bartos kwam zowel blokkerend als aanvallend goed voor de dag en bracht 6-4 op het scorebord.

Roeselare werkte het verschil weg naar 8-8.

Een aantal opslagmissers aan de blauwe zijde leverde GREENYARD Maaseik opnieuw een klein voordeel op. Maar ook dat was snel weer weggewerkt door de Knack.

Beide ploegen gaven elkaar geen ruimte. Vanaf 12-12 hingen de bordjes continu in evenwicht.

Bij 18-18 kreeg Maaseik de zesde opslagmisser van de bezoekers cadeau.

Verder was er geen sprake van cadeaus. Roeselare verhoogde de druk en trok de eerste set over de streep met 23-25.

In de tweede set creëerde Roeselare wel kansen met het betere opslagwerk. Met 2 aces nam het een voorsprong op de thuisploeg: 3-6. Maar GREENYARD Maaseik hing de bordjes weer gelijk bij 9-9.

Roeselare kwam iets gemakkelijker voorbij het rode blok en maakte er 11-14 van.

Iribarne koos voor de succesvolle aanval door het midden: 15-16.

Maaseik vernietigde het voordeel van de bezoekers en maakte een eerste maal gelijk bij 16-16 en even later opnieuw bij 18-18. Vanaf dan speelden de Limburgers in het voordeel. Met de harde diagonaal plaatste Cox zijn team op één punt van setwinst: 24-22. De opslag van Fornés ging eerst nog buiten, maar het volgende punt van Iribarne was raak: 25-23.

De derde set startte met een gelijk opgaande score. Roeselare timmerde stilletjes aan wel aan een voordeel. Tijd voor een time-out aan zijde van GREENYARD Maaseik bij 5-8.

Met een ace bracht Cox zijn team weer op gelijke hoogte als de bezoekers: 11-11.

Door een inschattingsfout aan Maaseikse zijde keerde het voordeel weer naar Roeselare.

Bartos met de scherpe diagonaal: 14-14.

Verder ging het hard tegen onzacht met een evenwichtig scoreverloop.

In moneytime deed Kapitein Cox er toch nog een ace bovenop bij 20-21. Maaseik gaf het voordeel niet meer af en haalde de derde set binnen met 25-22.

In het begin van de vierde set kon GREENYARD Maaseik steeds een streepje voor blijven op de West-Vlaamse tegenstander. Vanaf 6-4 timmerde het wel aan een kloofje richting 10-6.

Bij 13-9 probeerde coach Vanmedegael Maaseik uit roulatie te halen met een time-out. Maar de Limburgers speelden zonder remmen. Cox haalde uit met een fikse aanval: 18-15.

Bij 19-19 nam Roeselare stilaan weer meer vat op de wedstrijd. Maar Coolman kon de klus voor Knack niet vervolledigen met de opslag. Cox toonde dan wel weer hoe het moest en acete naar 21-19.

En dan werd het toch nog heel spannend wanneer Roeselare 23-23 gelijk maakte.

Gesteund door een luide STEENGOED Arena haalde GREENYARD Maaseik nog een laatste keer stevig uit en ging voluit voor set-en wedstrijdwinst met 26-24.

(CaS)