Woensdag 17 december 2014 om 20u30 Sir Safety Perugia (ITA) - NOLIKO Maaseik

3-0 (25-19 25-20 25-20) - SCOUTING

Set 1

NOLIKO Maaseik startte met Grozdanov op de plaats van Höhne en Sebastien Dumont maakte zijn internationaal debuut op de libero. The Block Devils, zo heet de fanclub van Sir Safety Perugia, maar het eerste blockpunt in de match kwam op naam van NOLIKO-Duitser Tim Broshog: 1-1. Dat zag zijn landgenoot Fromm aan de overkant niet graag gebeuren en hij spijkerde twee aces op rij op de Italiaanse vloer: 6-2. Grozdaznov milderde tot 8-4, maar de straffe opslagen van Atansijevic zorgden voor een eerste kloof bij 15-9. Eindelijk reageerde NOLIKO Maaseik: Raymaekers en Grozdanov plaatsten een killblock, Lecat serveerde prima voor 15-13. Te veel opslagmissers van NOLIKO (acht in de eerste set !) en een antennesmash van Padar gaven Perugia opnieuw de kans om uit te lopen naar 21-17. Bij 24-19 blokte NOLIKO Maaseik een eerste setbal, maar de ref had als enige een netfoutje gezien: 25-19.

Set 2

Ook in de tweede set toonde de thuisploeg zich oppermachtig van bij de start. Maruotti poeierde snel 9-5 op het bord, NOLIKO Maaseik verweerde zich nochtans kranig, maar zag een paar lange rally’s in zijn nadeel uitdraaien. Tot Broshog een fraai blok optrok en Lushtaku acete naar 11-8. Grozdanov hield de kloof binnen de perken en Raymaekers trok een muurtje op tegen Beretta voor 14-12. Maar het bleef vechten tegen de overmacht: tweede spelverdeler Paolucci toonde zich een waardige vervanger voor de geblesseerde Argentijnse balgoochelaar De Cecco, Beretta stak Grozdanov meesterlijk op zak: 22-16. Blocks van Broshog en Raymaekers plus een ferme klap van Lecat hielpen NOLIKO Maaseik nog aan een aanvaardbare 25-20.

Set 3

En ook in de derde set moest NOLIKO Maaseik al te snel de rol lossen. Aanvankelijk kende Padar zijn enige bevlieging van de dag vooir 4-4, maar Barone had het laatste woord bij een lange rally: 12-6. Lecat stribbelde nog fel tegen naar 15-12 en zelfs Lushtaku hielp mee om de Maaseikse blokcijfers op te smukken. Maar ondanks een ace van Lecat raakte NOLIKO Maaseik steeds verder achterop: 20-16. Het slotakkoord was voor middenman Berretta: 25-20.

Ondanks droge 3-0 in Perugia nog nipt derde:

Net als twee weken geleden heeft het machtige SirSafety Perugia geen setje gegund aan NOLIKO Maaseik. Met een droge 3-0 (25-19, 25-20, 25-20) stuurden de Block Devils NOLIKO puntenloos naar huis op de vierde speeldag van de Champions League. NOLIKO Maaseik blijft op de derde plaats de Fransen van Tours nog nipt voor, het moet op 20 januari thuis tegen Ankara en zeven dagen later in Tours alles uit de kast halen om die derde stek te vrijwaren.

Spelende voor SIR SAFETY PERUGIA: Maruotti, Barone, Atanasijevic, Fromm, Berretta. Libero: Fanuli. Kwam in: Tzioumakas.

Spelende voor NOLIKO Maaseik: Grozdanov, Broshog, Padar, Lecat, Raymaekers, Lushtaku. Libero: Dumont. Kwamen in: Parkinson, Höhne.