In de sjakosj

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Woensdag 16 maart ’22 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik – Caruur Gent 3-1 (25-20 25-18 22-25 25-17) - scouting

Met zijn meedogenloze aanvallen toonde aanvoerder Jolan Cox zijn Maaseikse troepen én tegenstander CARUUR Gent meteen wat de ambitie van vanavond was: winnen en naar de play-offs.
De Oost-Vlamingen waren uiteraard ook met de nodige verwachtingen afgereisd naar Limburg en gaven de thuisploeg weinig punten cadeau.
Wanneer bij de langste rally het punt naar CARUUR ging bij 20-18 maakte coach Bertini gebruik van een time-out om opnieuw de puntjes op de i te zetten. GREENYARD Maaseik duwde opnieuw het gaspedaal in en kwam weer op voorsprong. Bij 24-20 greep Henri Treial zijn kans en maakte de set uit met een eenvoudig maar venijnig punt.

GREENYARD Maaseik kon de tweede set succesvol openen met 2 killblocks. Verder slaagde geen van beide ploegen er in om bij het begin van deze set echt te overtuigen en kregen de toeschouwers vooral nerveus volleybal voorgeschoteld.
GREENYARD Maaseik kwam bij 6-6 beter in de set en kon uitlopen. Een pipe-aanval van Jan Martinez bracht de score op 12-8. Jolan maakte er met een flinke ace vervolgens 13-8.
Gent probeerde 2 maal het succes van GREENYARD Maaseik te doorbreken met een time-out, maar zonder succes.
Bij 21-13 nam Ferre Reggers de plaats in van Lazar Cirovic en Elias Thys kwam bij 22-16 Gustavo Bonatto aflossen.
Bij 24-17 ging de opslag van Jolan Cox nog in het net. En het was opnieuw Henri Treial die de set besliste. Ditmaal met een killblock en een setstand van 25-18.

In set 3 zat CARUUR Gent in een betere flow. GREENYARD Maaseik haalde niet het gebruikelijke niveau en kwam al meteen op achterstand.
Met een knappe ace bracht Jan de score toch op 9-7, in het voordeel van GREENYARD Maaseik. CARUUR Gent vocht meteen terug en kwam opnieuw op gelijke hoogte bij 9-9.
Bij 14-16 bracht coach Fulvio Bertini Ferre Reggers tussen de lijnen in plaats van Lazar Cirovic.
Een strijdvaardig Gent maakte het de thuisploeg niet gemakkelijk waardoor GREENYARD Maaseik niet uit de rode cijfers geraakte.
De Gentenaren kregen 5 setballen en haalden de buit binnen bij 22-25.

GREENYARD Maaseik eigende zich de 4e set al snel toe vanaf 4-3.
Gent knabbelde stilletjes aan de voorsprong van de Limburgers maar was niet gevaarlijk genoeg om de thuisploeg in de problemen te brengen.
De kaarten lagen goed voor de Limburgers. GREENYARD Maaseik maakte bij 25-17 dan ook een einde aan deze set en aan de wedstrijd.

Na deze 2e overwinning is GREENYARD Maaseik zeker van deelname aan de play-offs. (CaS)