GREENYARD Maaseik klopt rivaal Aalst

<p>Foto Patrick Martens</p>

Woensdag 20 maart ’24 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik - Lindemans Aalst 3-0 (25-20 25-21 25-23) - scouting

Cox opende de wedstrijd tegen Lindemans Aalst met een duidelijke boodschap: meteen een ace.

GREENYARD Maaseik bouwde al vrij vroeg een kloofje: 9-5. Met een diagonale aanval kletste Hanžić 12-8 op de bordjes.

Aalst geraakte maar moeilijk door het rode blok en moest een aantal opslagmissers verwerken. Zodoende kreeg Maaseik steeds meer grip op de wedstrijd.

Bij 24-19 belandde de opslag van de Ajoinen opnieuw in het net.

Bijgevolg ging set één naar GREENYARD Maaseik met 25-20.

Meteen al een tegenvaller voor Lindemans Aalst in het begin van de tweede set: Muukkonen moest geblesseerd het veld verlaten.

De bezoekers kregen al snel een achterstand te verwerken. Met een killblock plaatste Vanker 7-1 op de bordjes.

De time-out van Aalst bij 13-6 bracht weinig oplossingen. Maaseik zat goed in de wedstrijd en stak Aalst met de dubbele punten voorbij: 18-9.

Lindemans rechtte de rug en maakte 4 punten op rij: 19-13.

Dit had een signaal moeten zijn voor GREENYARD Maaseik. Aalst slaagde erin om de kloof nagenoeg weg te werken. Bij 23-21 werd het nog spannend in de Steengoed Arena.

Een mislukte aanval aan zijde van Aalst leverde de thuisploeg setwinst op bij 25-21.

In set drie nam Aalst het voortouw. Bij 9-9 had GREENYARD Maaseik het verschil weer weggewerkt.

Bij 14-14 hingen de bordjes weer gelijk.

Aalst had meer succes in zowel aanval als verdediging en stak GREENYARD Maaseik opnieuw voorbij. Bij 17-21 koos coach Bertini voor een time-out. Deze tussenkomst leverde GREENYARD Maaseik 2 opeenvolgende punten op.

Thys mocht aantreden voor de opslag en dat resulteerde in een ace. Een aanval van Bartos door de handen van Aalst bracht de score op 22-22.

Ook de beslissende aanval kwam van de handen van Bartos. GREENYARD Maaseik haalde de zege binnen met 25-23. (CaS)