Een wedstrijd om héél snel te vergeten

Vrijdag 19 januari ’24 om 20u30 Caruur Gent - VC GREENYARD Maaseik 3-1 (25-17 25-22 23-25 25-11) - scouting

In de eerste set van de wedstrijd zagen we meteen een opvallende wissel aan de kant van Berkhout, die de pas overnam van Vanker. GREENYARD Maaseik opende de score van de wedstrijd met het eerste punt, maar al snel nam Gent de controle over. Onder leiding van een sterke opslagreeks van Colson wist Gent een voorsprong van 4-1 op te bouwen. Het vermoeide Maaseik had moeite om bij te blijven, en de stand ging snel naar 9-5.

Met Polak aan de opslag en een goed blok van Fornes wist Gent de voorsprong verder uit te breiden tot 15-12. Maaseik slaagde er niet in om weer tot scoren te komen, en Gent domineerde de set tot het einde. De set eindigde uiteindelijk met een overtuigende overwinning voor Gent, met een score van 25-17.

In de tweede set zagen we opnieuw een sterke start van Gent, terwijl de service bij Maaseik niet optimaal was, waardoor Gent al snel een voorsprong nam van 5-3. De aanvallen van Maaseik botsten op een solide Gent, wat resulteerde in moeilijkheden voor onze verdediging. Polak sloeg de bal buiten de lijnen, wat de stand op 11-6 bracht, en het leek een zware strijd te worden voor Maaseik.

Iribarne met een ace en een goeie opslag, waardoor de stand op 16-13 kwam. Een domme netfout aan de kant van Maaseik resulteerde echter in een nieuwe achterstand van 5 punten, 21-16. Ondanks enkele punten van Maaseik, zoals een blokje op Poole en enkele goede opslagen van Jolan Cox, slaagden ze er niet in de kloof volledig te dichten.

Met een sterke serve van Ryan Poole en een foutieve aanval van Iribarne ging de set met een score van 25-22 naar Gent.

Ook in de derde set bleef Maaseik op achtervolgen, met een stand van 5-4. Bij 7-7 kwam Bartos aan de opslag, en met een goed blok van Thys wist Maaseik de leiding te nemen met 7-8. Een challenge werd aangevraagd door Gent, wat de stand op 8-8 bracht. Ondanks een goede opslag van Cox werd Maaseik weer gehinderd door een eigen netfout, waardoor de stand op 10-10 kwam.

Caruur Gent bleef gefocust en Maaseik kon niet uitlopen. Bartos kwam weer aan de service, maar Hofman bleef scoren, en de stand bleef gelijk tot 16-16. Een time-out bij Gent na een blok op Hofman bracht Maaseik op voorsprong, en het stond 17-19. Ondanks een mindere pas van Vanker kon Fornes toch scoren, maar nu zonder setter en Bartos sloeg de bal buiten, waardoor de stand op 20-21 kwam.

Markus Held serveerde sterk en bracht de stand gelijk op 21-21. Met een ace van Vanker in de conflictzone van Gent kwam Maaseik op voorsprong met 21-23. Maaseik kreeg twee setballen, maar Poole sloeg de bal hard binnen. Colson sloeg zijn opslag in het net, waardoor deze set naar Maaseik ging met een stand van 23-25. Het was een spannende set met een sterk slot van Maaseik, wat resulteerde in een overwinning in deze derde set.

In de vierde set ging het aanvankelijk gelijk op, maar bij een stand van 2-2 werd Maaseik geconfronteerd met een rotatiefout, gevolgd door een gedragen bal van Fornes, waardoor Gent een voorsprong nam van 4-2. GREENYARD Maaseik leek bleekjes op het veld te staan, en Gent kon hier volop van profiteren, waardoor de stand snel naar 6-3 ging. De fouten stapelden zich op aan de kant van Maaseik, waardoor ze gedoemd waren om te blijven achtervolgen, met een score van 10-5.

Gent bleef verrassen en als een goed geolied team dwongen ze Maaseik tot meer dan zweten, met een stand van 14-7. Het geloof leek weg te zijn bij GREENYARD Maaseik, en de achterstand werd alleen maar groter, 17-8. Een éénhandig blok op Fornes zorgde voor een achterstand van 10 punten, en het leek erop dat de wedstrijd voor Maaseik voorbij was. Caruur Gent presteerde uitstekend en strafte Maaseik volledig af in de vierde set, met een overtuigende overwinning van 25-11. Het was een teleurstellende set voor Maaseik, terwijl Gent als team indruk maakte en de wedstrijd met succes afsloot.