Den eerste is binnen voor GREENYARD Maaseik

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Zaterdag 26 maart ’22 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik – Lindemans Aalst 3-0 (25-19 25-20 25-15) - scouting

LINDEMANS Aalst nam een betere start dan thuisploeg GREENYARD Maaseik. Maaseik leek niet meteen het juiste ritme te vinden en liet bijgevolg veel punten aan zich voorbij gaan.

Ook na een eerste time-out bij 9-12 bleef GREENYARD Maaseik nog even vastzitten in die rode cijfers.

Henri Treial en Veeti Nikkinen kwamen de troepen succesvol versterken.

GREENYARD Maaseik zat nu wel in het juiste ritme en maakte de achterstand goed. Bij 21-19 kwam Cox opnieuw aan de opslag en ook dat wierp zijn vrucht af. GREENYARD Maaseik won de eerste set met 25-19.

Ook in de tweede set kende Maaseik een iets moeizamere start.

GREENYARD Maaseik stak al snel een tandje bij en kon Aalst van zich los schudden.

Tegenstander Aalst kwam wel aan scoren toe maar onvoldoende om de set over te nemen.

Ferre Reggers mocht nog komen bijdragen aan setwinst. De derde setbal was de goede, dankzij een opslagmisser bij LINDEMANS Aalst. 25-20 En bijgevolg 2-0 voor GREENYARD Maaseik.

In set 3 toonde GREENYARD Maaseik al meteen enkele van zijn truken. Dit was bij 4-1 al voldoende voor coach Devoghel voor een eerste time-out.

Met een killblock maakte Bonatto er 10-3 van en zonk LINDEMANS Aalst vervolgens nog dieper weg.

Opnieuw een time-out voor Aalst bij 12-3. Opnieuw zonder succes.

Wissel bij 15-5: Reggers in, Cirovic out. Ook Veeti Nikkinen, Liam Mc Cluskey en Elias Thys kregen ook nog enkele speelminuten.

De Maaseikse jonkies lieten de bezoekers af en toe nog scoren, maar waren gretig om de overwinning binnen te halen.

GREENYARD Maaseik had aan 2 setpunten voldoende om setwinst en wedstrijdwinst naar zich toe te trekken.

(CaS)