Het dak moest er af bij Volley Haasrode Leuven

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Zaterdag 19 november ’22 om 20.30 uur Volley Haasrode Leuven - GREENYARD Maaseik 3-2 (19-25 16-25 25-16 25-18 15-10) - scouting

GREENYARD Maaseik had enkele punten nodig om zich aan te passen aan de sporthal in Haasrode.
Bij 6-8 zaten de Limburgers weer terug op het goede spoor. Ze kregen echter wel te maken met een zeer gretige thuisploeg.
Halverwege de eerste set stond het 12-15 maar Volley Haasrode Leuven knabbelde aan de voorsprong.
Treial maakt er met een scherpe aanval 15-17 van. Protopsaltis bracht de score vervolgens op 16-20 met enkele slim geplaatste balletjes.
Maaseik gaf de voorsprong niet meer af en haalde de set binnen met 19-25.

GREENYARD Maaseik zat goed in de 2e set en bouwde bij 4-8 al een mooie voorsprong op.
De Limburgers hielden het voordeel goed vast en kregen daarbovenop nog enkele punten cadeau door opslagmissers bij de thuisploeg.
Dankzij een mooi blok van Reggers-Thys werd de voorsprong vergroot naar 5 punten bij 14-19.
Volley Haasrode Leuven kon op geen enkel moment het succes van Maaseik verstoren met setwinst van 16-25 als resultaat.

Het begin van set 3 ging gelijk op.
Bij 9-7 had Volley Haasrode Leuven een kleine voorsprong gecreëerd. Een voorsprong die de thuisploeg niet wilde opofferen waardoor Maaseik verplicht was om toe te kijken hoe ze deze konden vergroten naar 16-10. Aloisi en Hetman kregen nog enkele speelminuten ten koste van Vanker en Reggers. Maar GREENYARD Maaseik kon de kloof niet meer wegwerken en moest het onderspit delven met een setstand van 25-16.

Wederom een gelijk opgaand spel in set 4.
Vervolgens lukte het Volley Haasrode Leuven weer om 2 punten voor te komen. Maaseik moest zwoegen voor elk punt. En het moet gezegd zijn: de lage sporthal was geen cadeau.
De Vlaams-Brabanders konden hun voorsprong nog vergroten naar 16-10.
Er stond geen rem op Volley Haasrode Leuven, terwijl de vermoeidheid Maaseik parten speelde.
Jolan Cox werd nog in de strijd gegooid om het verschil te maken. Maar opnieuw moest Maaseik setwinst laten aan Volley Haasrode Leuven: 25 – 18.

Protopsaltis opende set 5 met een opslag in het net, meteen gevolgd door een ace aan Leuvense kant.
Volley Haasrode Leuven kwam voor maar GREENYARD Maaseik hing de bordjes weer gelijk bij 8-8.
De thuisploeg gaf nog wat gas bij…en Maaseik ging kopje onder. Setstand 15-10.

(CaS)