Woensdag nieuwe kans voor GREENYARD Maaseik tegen PROJEKT Warszawa

<p>Foto ZUPP</p>

Dinsdag 15 februari ’22 om 19u00 Projekt Warszawa - VC GREENYARD Maaseik 3-1 (25-23 22-25 25-20 25-22) - scouting

Vanavond speelden we ‘uit’ tegen PROJEKT Warszawa in onze eigen Steengoed Arena.

De eerste set bracht meteen een stevige portie volleybal. Beide ploegen kwamen goed op dreef. Al was het PROJEKT Warszawa die iets gemakkelijker de aanvallen voorbij het blok van GREENYARD Maaseik kon plaatsen. De Limburgers konden telkens terug bijbenen en de set kon alle kanten uit. Maar de Polen slaagden er in de orde te verstoren bij de Maaseik. Warschau serveerde voor setwinst bij 24-23: de bal tikte het plafond aan zijde van GREENYARD Maaseik. 25-23 En bijgevolg 1-0 voor PROJEKT Warszawa.

In set 2 nam GREENYARD Maaseik een vliegende start. De Polen werkten echter aan een inhaalbeweging. Mede dankzij enkele foutjes aan zijde van GREENYARD Maaseik zagen we 11-10 op de bordjes.

Ook Maaseik gaf de strijd niet op. En de punten vielen afwisselend aan beide zijden van het net. Enkele forse opslagen van Jolan Cox & Jan Martinez brachten GREENYARD Maaseik op voorsprong. Warschau slaagde er in om telkens weer terug op gelijke hoogte te komen. Bij 22-24 belandde de opslag van de Polen in het net. 22-25 Setwinst voor GREENYARD Maaseik

In set 3 liep het stroever voor Maaseik. Wanneer bij 5-2 Elias Thys geblesseerd het veld moest verlaten, benutte coach Bertini een time-out om terug orde op zaken te stellen. Met enkele killblocks van de rode muur en krachtige opslagen van Jolan Cox kwamen de Limburgers terug tot 7-7. De Polen waren gekomen om te vechten en knokten zich opnieuw op voorsprong.

GREENYARD Maaseik gaf zich niet gewonnen maar moest in deze set zijn meerdere erkennen in PROJEKT Warszawa. 25-20 Op de digitale bordjes en een 2e setwinst voor Warschau.

De 4e set toonde gemis aan structuur aan beide kanten van het net. Warschau kwam er als beste uit. Met zijn opslag bracht Liam een 14-14 gelijkstand op bordjes. Beide ploegen streden verder naar een 17-17 gelijkstand. Op het foute moment viel de bal tijdens de opslag van Bonatto aan de foute kant van het net. En bij 18-17 namen de Polen de set weer even over. Jolan Cox showde nog even zijn kunnen met een knappe ace. Maar het was niet voldoende om de set te redden. PROJEKT Warszawa kon zijn matchballen verzilveren en maakte de set uit met 25-22. (CaS)