Woensdag laatste kans!

<p>Foto Patrick Martens</p>

Zaterdag 10 april ’21 om 20u30 Knack Roeselare - GREENYARD Maaseik 3-0 (29-27 25-19 25-12) - scouting

Nadat beide ploegen in het hol van de leeuw waren gaan winnen in de afgelopen week, hingen de bordjes terug gelijk. In de ‘best of 5’ was deze derde wedstrijd, dus van levensbelang. De winnaar kon woensdag eventueel kampioen spelen.

De eerste set begon het best voor de thuisploeg: 4-1. Cox bracht Maaseik terug maar coach Banks moest even later toch ingrijpen met een time-out, 11-7. Karimi, die voor het eerst in deze reeks aan de wedstrijd gestart was, kon Roeselare wat pijn doen met enkele strakke opslagen, 13-13 en even later 17-18 na een blok op Tuerlinckx. Een spannend slot was in de maak, en zo geschiedde: 24-24. Even later leek de ingevallen Esfandiar met een kill-block de eerste set binnen te halen, maar een challenge besliste daar anders over. Uiteindelijk trok de thuisploeg dan toch aan het langste eind, 29-27 en 1-0.

De roodhemden leken de klap van set 1 goed op te vangen in het begin van de tweede beurt, 6-6. Maar, de thuisploeg dacht daar anders over. Coach Banks werd een time out in gedwongen bij 12-8, Over 14-8 en 16-9 werd het er niet veel beter op. Tot Verhees aan de opslag kwam. Hij hielp zijn team de kloof te dichten bij 16-13. Maaseik kon nog aanklampen bij 21-18 maar moest dan zijn meerdere erkennen in de thuisploeg, 24-19.

Met de rug tegen de muur, en enkele wisselspelers, werd de derde set aangevangen. Vanaf het begin van de set werden de Limburgers op achtervolgen aangewezen, over 6-2 ging het naar 12-8. De veer leek helemaal gebroken toen Tuerlinckx druk bleef zetten, en de roodhemden vervolgens geen bal meer tegen de grond kregen, 17-8. De set kon niet snel genoeg gedaan zijn en eindigde uiteindelijk bij 25-12.

Een droge 3-0, voor de tweede keer deze week. Woensdag zal het alles of niet zijn in de eigen STEENGOED Arena. Maar, zoals Jelte Maan al aangaf na de wedstrijd, zou het niet de eerste keer zijn dit seizoen dat zijn manschappen boven zichzelf uitstijgen na een tegenvaller…