Witte rook voor GREENYARD Maaseik

<p>Foto Karel Hemerijckx</p>

Zaterdag 5 februari ’22 om 20u30 Haasrode-Leuven - VC GREENYARD Maaseik 1-3 (25-18 18-25 12-25 17-25) - scouting

In de eerste set slaagde GREENYARD Maaseik er niet in om overtuigend volleybal te brengen. Volley Haasrode Leuven zette voortdurend druk en kwam eenvoudig tot scoren toe. De thuisploeg bouwde geleidelijk aan een flinke voorsprong op. Maaseik miste in deze set een dosis agressie en toonde hiaten in de verdediging en in het blok. De thuisploeg profiteerde hier gretig van en haalde de set binnen met 25-18.

Bij het begin van de tweede set bleef de thuisploeg harde aanvallen plaatsen, voorbij het Maaseikse blok. Dan was het de beurt aan GREENYARD Maaseik om te profiteren van enkele missers van Tuerlinckx en co. Bij 8-8 begonnen de Limburgers pas echt aan de wedstrijd. Jan Martinez zat goed in het spel en toonde een flinke portie Argentijnse power. Bij 15-18 koos coach Eyckmans voor een time-out, maar zonder het gewenste resultaat. Maaseik bleef strijden en won deze set met 18-25.

De derde set werd geopend met een mooie rally die eindigde in het voordeel van GREENYARD Maaseik. Op dat elan gingen de Limburgers verder in deze set: 3-7, 3-11, 5-13, 7-16… Cirovic zette een sterke opslagreeks neer. Het spel van Maaseik was agressiever en duidelijk van een beter niveau. Volley Haasrode Leuven kon niet meteen weerstand bieden. En GREENYARD Maaseik haalde de set dan ook overtuigend binnen met 12-25.

Ook in de vierde set draaide het Maaseikse team op volle toeren. De thuisploeg kwam nog slechts af en toe aan scoren toe. Kris Eyckmans probeerde het tij nog te keren door twee maal een time-out in te lassen. Maar GREENYARD Maaseik ging vol voor de overwinning: 17-25 setwinst. En ook meteen de eerste wedstrijdwinst voor rekening van Fulvio Bertini, de nieuwe coach van GREENYARD Maaseik. (CaS)