Werk aan die goede voornemens

<p>Foto Patrick Martens</p>

Donderdag 6 januari ’22 om 20u30 GREENYARD Maaseik - BDO Haasrode Leuven 2-3 (23-25 26-24 25-16 20-25 12-15) - scouting

De eerste wedstrijd van het nieuwe jaar werd al meteen geopend met een mooie rally. GREENYARD Maaseik kon heel even uitlopen tot 4-1. Vervolgens helde het voordeel vlotjes over naar de bezoekers.
Pas bij 22-22 slaagde GREENYARD Maaseik er in om terug op gelijke hoogte te komen.

Haasrode Leuven was echter gebrand om deze set binnen te halen en verzilverde het eerst setpunt bij 23-25.

Aanvankelijk zag het er in de 2e set ook niet zo goed uit voor de thuisploeg. Een portie stevige aanvallen bracht de bezoekers op voorsprong. Opgeven is echter geen voornemen voor het nieuwe jaar en zo hingen de bordjes toch regelmatig gelijk. Van 14-14 over 17- 17 naar 21 -21 bouwde de spanning gelijkmatig op richting het einde van deze set. GREENYARD Maaseik toverde echter nog een killblock tevoorschijn en haalde hiermee de set binnen met 26-24.

In set 3 toonden beide partijen overtuigend een portie sportieve vechtlust. Lazar Cirovic opende stevig met een ace. Een klein dispuut leverde Liam Mc Cluskey een gele kaart op.

GREENYARD Maaseik domineerde de set en kwam zo 6 punten op voorsprong. Een kloof die de bezoekers niet meteen konden inhalen. Via een time-out bij 20-14 en vervolgens een wissel probeerde Coach Eyckmans het tij te keren. Zonder resultaat want GREENYARD Maaseik maakt er 25-16 van.

GREENYARD Maaseik trok de 4e set naar zich toe. Halverwege toonden de bezoekers zich ietwat stevigere en namen de set over. Bij 16-20 liet coach Banks de nieuwe setter - Renet Vanker- zijn positie innemen op het veld. Leuven knabbelde desondanks verder aan zijn voorsprong en kon de set uitmaken met 20-25.

De laatste set zag er bij aanvang veelbelovend uit voor de Limburgers. GREENYARD Maaseik timmerde opnieuw aan de voorsprong.  Een zenuwslopend lange rally halverwege de set bracht de bordjes echter op 7-7.
Coach Banks probeerde nog wat extra energie in het team te brengen met enkele wissels en 2 time-outs.

GREENYARD Maaseik gaf desondanks de set uit handen en Haasrode Leuven schreef deze set met 12-15 en daarmee ook de wedstrijd op zijn palmares.