Weer drie punten rijker!

Zaterdag 20 november '21 om 20u30 Tectum Achel - GREENYARD Maaseik 1-3 (20-25, 25-21, 23-25, 20-25) - scouting

Maaseik is met 8 punten op 9 gestart aan competitie 2021-2022. Dat is helemaal niet slecht met deze alweer totaal vernieuwde én verjongde groep, bovendien met een uiterst korte voorbereiding. Achel beleeft daarentegen een moeilijke seizoensstart, al is setwinst tegen Roeselare en Aalst een hoopgevend signaal.

De Koekoek is mooi gevuld als de twee teams eraan beginnen o.l.v. SR Koen Luts.

Joel Banks is opnieuw op het appel en kiest uit zijn volledige kern Henri Treial, Ferre Reggers, Gilles Lomba, Lazar Cirovic, Javad Karimisouchelmaei, Elias Thys en libero Martin Perin. Bij Achel ontbreekt Ward van Dyck.

Het gaat via o.a. een servicepunt van Gerd Van Walle en een killblock van Javad gelijk op naar 10-10. Pas daarna komt Maaseik voortdurend 2 puntjes voor. Zowat iedereen heeft intussen een opslag gemist, maar Achel doet op dat punt niet onder. Bij 18-21 komt Maaseik met een pipe-aanval van Cirovic voor het eerst 3 puntjes voor. Meteen het sein voor een Achelse time-out. Dat baat niet echt: even later is het 20-24 en ook de tweede time-out van Meertens helpt niet. Lazar forceert de setwinst meteen met een zware opslag: 20-25!

Tweede set start met dezelfde opstelling. Achel lijkt er even vandoor te gaan door enkele foutjes en onzuiverheden bij Maaseik, maar o.a. via een spectaculaire redding van Javad gaan we naar 4-6. Achel is niet onder de indruk en stoomt door naar 11-7. Tijd voor een time-out. Weinig beterschap bij Maaseik: we blijven onderliggen en Achel ruikt zijn kans. Bij 19-13 mag Jan Martínez het terrein op voor Lazar Cirovic. Bij 21-15 volgt een tweede time-out van Joel Banks. We sluipen dichterbij naar 22-19: Van Walle afgeblokt en Meertens roept zijn troepen naar de kant. Het wordt 23-20 en Banks probeert het tij te keren met 3 wissels: Jolan Cox voor de service, Veeti Nikkinen komt het blok versterken, Liam McCluskey neemt de set-up over. Set eindigt op 25-21 voor Achel.

Derde set en Joel Banks blijft bij zijn beginopstelling. Het verschil blijft klein en het Achelse publiek roert zich. Cirovic, een paar keer pech in zijn acties, ruimt opnieuw baan voor Jan Martínez. Het gaat nagenoeg gelijk op. Het publiek jaagt Achel vooruit, Maaseik blijft wisselvallig presteren. Een merkwaardige opslagmisser van Ferre, terwijl Verschueren vooral Van Walle en Smit laat scoren. Kort na de 15-15 is er herhaaldelijke discussie met eerst geel voor Achel, even later voor Maaseik. Na de dubbele wissel met Jolan en Liam voor Javad en Ferre blijft het gelijk opgaan. Een killblock van de pas ingekomen Bonatto zet 23-23 op het bord. De dubbele wissel wordt weer ongedaan gemaakt, Achel voelt zich opnieuw bestolen en Ferre legt de 23-25 vast met een mokerslag.

In de vierde set starten Gustavo Bonatto en Jan Martínez voor een wat bleke Elias en een even bleke Lazar. Achel blijft vinnig meespelen maar Maaseik lijkt stilletjes weg te sluipen. Bij 12-12 is alles echter te herdoen. Met een prachtig punt van Tim Smit op een steekpasje van Tim Verschueren die dat doet met z'n kont nagenoeg op de vloer, wordt het 15-15. Vanaf dan is het echter Maaseik dat nu definitief voorsprong neemt. Bij 16-19 komt Lazar Cirovic opnieuw Jan Martínez vervangen, daarna vermelden we nog de klassieke dubbele wissel. Achel dooft geleidelijk uit en de wedstrijd eindigt op 20-25. Opnieuw een overwinning met setverlies, maar het is een overwinning!

Man van de match, méér dan terecht: Martin Perin!