We staan er weer... en houden 3 punten thuis

<p>Foto Patrick Martens</p>

Zaterdag 23 november 2019 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik - BDO Haasrode Leuven 3-1 (25-18 25-21 21-25 25-16) - scouting

Set 1: Met een Maaseiker typeploeg wil coach Banks alle verrassingen vermijden aangezien een versterkt Haasrode (Baetens, Peters, Van Walle) mooi op een vierde plaats staat in de rangschikking. De twee ploegen blijven aan mekaar gewaagd (7-7). Een misser van Seppe Baetens en een goede aanval van Lou Kindt en Jurii Semeniuk zorgden voor een eerste kloofje van vier punten(11-7).

Maaseik gaat door op zijn elan en vergroot zijn voorsprong tot 7 punten (18-11). De Leuvenaars konden niet echt verontrusten en de voorsprong bleef stabiel ondanks een slim tippertje van Cosemans en een fout van Jonas Kvalen (21-16). Andri Aganits beëindigde set 1 (25-18).

SET 2: Een mooi gelijkopgaande start bij de tweede set (6-6). Twee bloks op Berre Peters en een toetsfout van hem brachten Greenyard op 11-7. De Leuvenaars kwamen terug na punten van Van Walle en Peters, maar Kvalen stopte die rush. Toch bleef ex-Maaseikenaar Gert Van Walle scoren en Haasrode forceerde een gelijke stand (17-17) zodat coach Banks moest ingrijpen.

Een goede beslissing zou blijken want Greenyard nam onmiddellijk drie punten voorsprong. Middenman Pardon miste zijn aanval volledig en zorgde voor een eerste setpunt voor Greenyard. Kvalen rondde af (25-21).

Set 3: Maaseik neemt vrij snel drie punten voorsprong maar de Leuvenaars klampen aan en komen bij 10-10 gelijk. Gert Van Walle neemt Leuven op sleeptouw maar botst op Semeniuk en (vooral) Jonas Kvalen zodat bij 15-13 coach Koen Aerts van Leuven een onderbreking aanvraagt. Met succes: Haasrode houdt stand tot 18-18 en komt na een service-misser van Aganits op voorsprong.

Gert Van Walle serveert al de ganse wedstrijd uitstekend en brengt Haasrode naar 22-20. Ze stomen door naar setbal en Haasrode brengt de stand op 2-1.

Set 4: Er moet wat rechtgezet worden en Greenyard doet dat snel en efficient met al vlug 11-5 op het scorebord. Haasrode mildert maar mede dank zij een receptiefout van Berre Peters en een killblock op Van Walle wordt het 17-11. Via Kvalen, Zimmerman, Kindt en een lijnfout van Van Walle stoomt Greenyard naar 23-14. Elias Thys zorgt voor de matchbal en en Blondeel serveert uit: 25-16 en 3-1.

GREENYARD MAASEIK: Kindt, Maan, Dronkers, Semeniuk, Zimmerman, Kvalen, Aganits.
Kwamen in: Folguera, Wojcik, Thys

BDO Haasrode Leuven: De Paepe, Pardon, Albert, Peters, Blondeel, Van Walle, Baetens.
Kwamen in: Cosemans, Hofmans