Warme ontvangst bij Waalse vrienden

<p>Foto Pierre Pires Madeira</p>

Zondag 8 december 2019 om 14u00 VBC Waremme - GREENYARD Maaseik 1-3 (23-25 25-19 21-25, 17-25) - scouting

Voor de eerste wedstrijd van de terugronde van de Euromillions Volley League mochten de Maaseikenaren de verplaatsing maken naar Borgworm. De Luikenaren konden een stuntoverwinning wel gebruiken. De roodhemden daarentegen gingen tussen twee Champions League-confrontaties door vol voor de 3 punten om mee aan kop te blijven van het klassement.

Maaseik begon sterk: van 2-4 en een ace van Nielsen ging het naar 6-9. De thuisploeg kwam terug aansluiten bij 9-10 en na een aanvallende misser van Kvalen gingen ze zelfs over de Maaslanders: 16-15. De teams gaven elkaar vervolgens geen haarbreed toe, 20-20 na een blok van ex-Waremme-speler Thys. Bij 22-22 was het nog steeds billen knijpen voor beide kanten maar uiteindelijk trok de landskampioen de lakens toch naar zich toe: 23-25 was de eindstand.

Met de zure nasmaak van het einde van de eerste set in de mond bood Waremme in het begin van de tweede set een stuk meer weerwerk. Wojcik sloeg de bal buiten, Nielsen en Thys deden niet veel beter en beslisten in het blok waarop bij 12-10 een time-out volgde bij coach Banks. Kvalen en Semeniuk zorgden vervolgens het betere blokkeerwerk waarop de kloof bij 16-16 teniet gedaan werd. Waremme nam vervolgens terug de bovenhand bij 21-17. Coach Banks vloog opnieuw in de time-out maar zonder succes deze keer. De tweede set werd gewonnen door de thuisploeg met 25-19.

“Werk aan de winkel,” moet er door de hoofden zijn gegaan bij Maaseik, maar dat bleek moeilijker dan gedacht. Waremme zat, voor eigen publiek, in de juiste vibe en naar 5-4. Een blok van Peeters en een knap punt van Semeniuk draaiden de situatie om bij 11-13. Het kloofje was gemaakt en werd niet meer weggewerkt: 18-20 na een ace van Wojcik. De roodhemden gaven de set niet meer uit handen en wonnen met 21-25.

Nog 1 set was er nodig om de volle buit mee naar huis te nemen. “Challenge accepted,” moeten Peeters en Wojcik gedacht hebben die gelijk voor 1-4 zorgden. Peeters had de smaak te pakken en zorgden met knappe aanvallen 4-8 en later ook voor 8-13. Daarna nam hij er Semeniuk nog bij en plaatste een muur voor Abinet, 9-16. Thys en Wojcik namen vervolgens over en zorgden voor de laatste punten van de wedstrijd. Set 4 werd uiteindelijk gewonnen met 17-25.

3 punten mee naar Maaseik, opdracht volbracht! Tel daar nog d Champions League-overwinning in Ankara bij en je weet dat de roodhemden er een topweek op hebben zitten! Kunnen ze die goede flow doortrekken komende woensdag tegen grootmacht Zenit Kazan? Kom naar de STEENGOED Arena en beleef zelf Europees topvolleybal vanop de eerste rij. Supporters op post! (BrF)

De thuisploeg begon met Czyrnianski, Zuidberg, Malisse, Dussart, Fafchamps, Abinet en libero Perin.
Coach Banks gooide Folguera, Kvalen, Thys, Nielsen, Semeniuk, Wojcik en libero Dronkers in de strijd.

Woensdag 11 december, 20u30 VC GREENYARD Maaseik - Zenit KAZAN (RUS) (CHL-LR)

Vrijdag 13 december, 20u30 Decospan Menen - VC GREENYARD Maaseik

Zaterdag 21 december, 20u30 VC GREENYARD Maaseik - Lindemans Aalst