VDK Gent kan geen set pakken tegen NOLIKO Maaseik

Woensdag 20 april 2016 om 20u30 NOLIKO Maaseik - VDK Gent 3-0 (25-20, 25-23, 25-21) - SCOUTING

Ogenschijnlijk een gemakkelijke opdracht, maar de inzet was de eerste plaats in de finale ronde: bij winst (3-0 of 3-1) was deze een zekerheid en zal NOLIKO Maaseik thuis starten tegen de tweede in de finale ronde op woensdag 27 april. Idem voor wedstrijd 3 (woensdag 4 mei) en eventueel een vijfde wedstrijd (zondag 8 mei - 15.00 uur!).

Set 1: De Gentenaren zijn nooit erg onder de indruk geweest van de LOTTO dôme en de spelers van coach Engelschenschilt lieten dat ook blijken. Ze bleven mooi aanklampen maar keken toch al vlug tegen vijf punten achterstand aan, mede door een viertal gelukte blocks (11-6). Die kloof groeide, tot de vijfde opslag van Jelte Maan nipt buiten werd geslagen. De tweede technische TO kwam er bij een 16-9 stand. Het spelstramien werd aangehouden en NOLIKO Maaseik wandelde naar een eerste setwinst: 25-20.

Set 2: VDK Gent startte (weer) met een kleine voorsprong maar wist die ditmaal langer te behouden (4-9). De driepuntenkloof nadien bleef behouden en NOLIKO Maaseik slaagde er niet in VDK bij te benen. Er verscheen 12-16 op het bord bij de tweede onderbreking. Er werd echter teruggevochten door ondermeer de ingekomen Padar, waarna Maan de gelijmaker blokte (22-22) en Broshog hetzelfde deed voor een eerste voorsprong. Padar maakte de klus af: 25-23 na een set waar NOLIKO voortdurend op achtervolgen was aangewezen.

Set 3: NOLIKO Maaseik kreeg bij de aanvang van de derde set plots vleugels door onmiddellijk een kloof te slaan (6-3) en die mooi te behouden. De drie punten voorsprong waren er nog steeds halverwege de set (16-13). Gent zorgde voor nog een gelijkmaker (20-20) maar Padar zorgde voor de matchbal (24-20) en maakte ook een einde aan de wedstrijd: 25-21.

NOLIKO Maaseik: Cortina (lib), Broshog, Maan, Pereyra, Wijsmans (c), Raymaekers, Finoli.
Kwamen in: Padar, Jorna, Staples

VDK Gent: Ter Maat, Devriese, Dossett, Stuer, Andriessen, Degruyter, Nagels