Opnieuw geen winst tegen Koning Roeselare

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Zaterdag 11 februari ’23 om 20u30 GREENYARD Maaseik - Knack Roeselare 0-3 (22-25 17-25 19-25) - scouting

De eer van het eerste punt in de wedstrijd tegen Knack Roeselare was voor kapitein Jolan Cox.

Greenyard Maaseik startte alvast niet met de vaste basis aan deze tweede wedstrijd op rij tegen Roeselare: Hetman, Aloisi, Thys, Cox, Treial, Bartos en Perin.

Thys en Aloisi vormden een goed duo in het blok en brachten de score op 6-4. Bij 9-8 plaatste Cox de bal netjes in de blauwe brievenbus.

Maar daar was Roeselare alweer: 9-10.

Een tipballetje van Aloisi ging net buiten, maar hij maakte dit even later goed met een killblock en bracht zo de stand weer in evenwicht bij 11-11.

Vanaf dan ging het in stijgende lijn voor de bezoekers. Roeselare kwam flink op voorsprong: 15-19.

Aan het einde van de set kon Maaseik nog 3 punten op rij binnenhalen. Maar dit was onvoldoende om het voordeel van Roeselare in te halen. Setstand 22-25.

Ook in de tweede set wist Knack Roeselare al snel met het voordeel te gaan lopen. Bij 3-7 probeerde coach Bertini de focus bij zijn troepen te herstellen met een eerste time-out.

Het was alvast voldoende om de opslag van Ahyi in het net te doen belanden. Maar de blauwe geoliede machine draaide zuiver. Tijd voor een 2e time-out bij 7-13.

Greenyard Maaseik miste de nodige finesse en Roeselare maakte hier maar al te graag gebruik van.

De onverbiddelijke realiteit op de bordjes: 17-25 en dus opnieuw setwinst voor Knack Roeselare.

In set 3 zag het er weer wat beter uit voor de thuisploeg. De eerste rally in deze set werd doch gewonnen door Roeselare en zo kwam het weer op gelijke hoogte: 4-4.

Maaseik kon vervolgens niet meer op voorsprong geraken, maar gaf nooit meer dan 1 punt voordeel uit handen.

Met een korte invalbeurt van Reggers en Vanker bracht Bertini heel even verse energie in het team. Goed voor 15-13 op het scorebord.

Het goede nieuws was helaas van korte duur. Roeselare bleef koning van de set én van de wedstrijd: 19-25. (CaS)