Op naar de 1/2 finale van de Beker van België

<p>Foto Marc Mercelis</p>

Zaterdag 5 november ’22 om 20u30 Lindemans Aalst - VC GREENYARD Maaseik 1-3 (25-20 20-25 22-25 25-27) - scouting

GREENYARD Maaseik moest bij de start van de wedstrijd tegen LINDEMANS Aalst meteen enkele pittige opslagen verteren en liep daardoor al een kleine achterstand op.
Bij 5-5 stond de score alweer gelijk. Daarna kreeg geen van beide ploegen ruimte om echt vooruitgang te boeken.
Halverwege de set lagen de kaarten toch weer beter voor de ‘Ajoinen’. Dringend tijd voor een time-out voor Maaseik bij 17-13.
De thuisploeg voelde zich duidelijk goed thuis, terwijl GREENYARD Maaseik tijd nodig had om het juiste wedstrijdritme te vinden. Set 1 ging bijgevolg naar Aalst met 25-20.

Weinig spanning (of net heel veel) in set 2. Tot 11-11 werd continu afwisselend aan elke zijde van het net een punt genoteerd.
Vanaf 11-13 slaagde GREENYARD Maaseik erin om lichtjes uit te lopen. De voorsprong was echter te miniem om rustig te kunnen ademhalen.
Richting het einde van de set kwam Aalst nog gevaarlijk dichtbij. Maar Maaseik duwde door naar 20-25.

De eerste helft van de derde set zag er gunstig uit voor GREENYARD Maaseik.
Bij 12-12 stond LINDEMANS Aalst evenwel weer op gelijke hoogte.
Maaseik kon opnieuw uitlopen, maar werd bij 16-16 weer ingehaald door de thuisploeg. Het voordeel helde vervolgens afwisselend over naar beide speelhelften.
Maaseik kwam opnieuw in het voordeel en maakte uit met 22-25.

In set 4 was het voor Maaseik al vroeg tijd voor een snelle pauze bij 4-1. Maaseik bleef te lang aan het kortste eind trekken.
De Limburgers vonden het gaspedaal, hingen de bordjes weer gelijk bij 11-11 én gingen mooi voorbij de thuisploeg.
Aan het einde van de set ontketende zich een hele spannende strijd, die alsnog gewonnen werd door GREENYARD Maaseik met 25-27.

(CaS)