NOLIKO Maaseik wint duel om 1e plaats tegen Par-Ky Menen

<p>Foto Patrick Martens</p>

Zaterdag 9 december 2017 om 20u30 NOLIKO Maaseik – Par-Ky Menen 3-0 (25-23 25-17 25-16) – scouting

Een duel voor de eerste plaats, tussen NOLIKO Maaseik en de (onverwachte) leider Par-Ky Menen. De nederlaag in West-Vlaanderen (3-0) bij de aanvang van het seizoen was mede de reden voor deze leidersplaats - erg lang geleden in de Liga-geschiedenis. En na de 1-3 cijfers tegen Trentino van afgelopen dinsdag was het dus een zaak voor coach Joël Banks om weer aan te knopen met een overwinning.

En natuurlijk een eerste plaats in de competitie, al dan niet gedeeld met Roeselare (thuis tegen Haasrode).

Set 1: Voor de eerste vier punten van NOLIKO tekende Timo Tammemaa driemaal (de vierde was een netfout bij Menen) maar er bleef een gelijke stand op het bord (5-5). Kapitein Sinnesael zorgde aanvallend en blokkerend voor een eerste kloofje (11-13) tot bleef standhouden tot aan de 2de TTO.

NOLIKO Maaseik nam terug het heft in handen, versnelde naar 19-17 en viel terug tot 19-21 na een toetsfout van de ingekomen Gevert. Twee kill-blocks en de stand stond weer gelijk (21-21). Er werd hard gevochten voor de setwinst waar NOLIKO Maaseik aan het langste eind trok: 25-23.

Set 2: Identieke start in de tweede set maar nu zorgde Nicolas Bruno voor een eerste kloofje bij de eerste technische time-out (8-5). Met stevig blokwerk liep de voorsprong zelfs uit tot 5 punten (12-7). Vooral veel servicefouten bij Menen zorgden ervoor dat NOLIKO Maaseik bij 16-9 op een zevenpunten kloof keek.

De West-Vlamingen vochten via Sennesael met drie punten op een rij terug naar 18-13 maar een listige plaatsbal van Blankenau maakte een einde aan de terugkeer. Gevert plaatste de setbal: 25-17.

Set 3: Een vlottere start voor NOLIKO Maaseik in de derde set (5-2) maar Menen bleef vechten en hield de achterstand tussen de twee en drie punten. Het leverde meermaals erg mooie volleybal op met kapitein Jelte Maan in een aanvallende hoofdrol bij 14-9.

En plots ging het licht bij Menen uit: via 17-11 en 21-16 naar matchwinst. De pandoering in de Vaubanzaal in Menen was op sportieve wijze gewroken met 25-16 en 3-0 na een prachtblok van Sebastian Gevert bij de matchbal.

NOLIKO Maaseik: Cox, Tammemaa, Maan, Dronkers, Blankenau, Bruno, Mijatovic
Kwamen in: Gevert, Van Heyste.

Parky Menen: Sinnesael, Vandecaveye, Ver Eecke, Winkelmuller, Fasteland, Folguera, Rikberg
Kwamen in: Maddens, Vercruysse, Andriesse.