Net niet… wel promotievolleybal

Zaterdag 31 oktober '20 om 20u30 Knack Roeselare - GREENYARD Maaseik: 3-2 (25-23, 21-25, 23-25, 25-17, 15-10) - scouting

Er hing een vreemde stilte in de Tomabelhal en dit moet voor de spelers toch wel enige impact hebben gehad. Toch vatte VRT-reporter Marc Willems het na de wedstrijd treffend samen met een kwinkslag: "De afwezigen hadden ongelijk." Sfeer of niet, de twee teams brachten inderdaad een topper op hoog niveau.

Coach Banks startte met een verrassende opstelling: geen Cox, Maan en Thys. Wel mochten Martínez, Kindt en Stahl optreden en dat deden ze meer dan behoorlijk.

Roeselare nam een furieuze start. Maaseik knabbelde gestaag aan de achterstand en strandde uiteindelijk op 25-23. In set 2 nam Karimisouchelmaei het voortouw, met maar liefst 6 aces … Bordjes weer gelijk na een 21-25. Lou Kindt liet in de 3e set zien wat hij in zijn mars heeft en knalde de 23-25 op het scorebord.

Ook set 4 startte veelbelovend. O.a. Pieter Verhees zette ons team op voorsprong. Een dikke verrassing leek even in de maak, maar met D’Hulst aan de service sloeg de score volledig om. Jammer maar helaas geen volle buit voor GREENYARD Maaseik. In de tiebreak gingen we nog mee tot 6-5. Tuerlinckx vond het toen welletjes … Met 8 punten zorgde hij voor Roeselaarse winst.

Maaseik kende een bijzonder moeilijke seizoensstart met daarbij nog de vele blessures. We mogen hoe dan ook fier zijn op de geleverde prestatie en zijn overtuigd dat we nog veel groeimarge hebben. Dat belooft voor de rest van het seizoen!

Spelende voor Roeselare: Tuerlinckx 23, Huhmann 6, D’Hulst, Coolman 14, Verhanneman 15, Fragkos 14. Libero: Deroey. Kwamen in: Ahyi, Desmet 6.

Spelende voor Maaseik: Kindt 22, Stahl 6, Verhees 6, Karimisouchelmaei 9, Esfandiar 15, Martinez 10. Libero: Dronkers. Kwamen in: Maan 4, Espeland.