Met een goed gevoel de winterbreak in

<p>Foto Patrick Martens</p>

Zaterdag 27 november '21 om 20u30 GREENYARD Maaseik - Knack Roeselare 3-2 (20-25 25-22 21-25 25-20 15-12) - scouting

Elke wedstrijd tegen de andere ‘Twin Tower’ - KNACK Roeselare - is er een om gespannen naar uit te kijken. Wie komt het sterkst voor de dag en blijft overeind?

De West-Vlamingen leken het verlies in de kwartfinale van de beker van België al iets beter verteerd te hebben.

VCGREENYARD Maaseik moest het vanavond zonder kapitein Cox doen. Lazar Cirovic kreeg de taak om de troepen te sturen.

Bij het begin van de eerste set vielen de punten aan beide kanten. Ondanks een harde knaller van Cirovic en een scherpe opslag van Reggers, slaagde KNACK Roeselare er in uit te lopen tot 11-15.

Deze kloof bleven ze behouden tot 20-24. Opslag Reggers out en 20-25 op de bordjes.

In de 2e set kwam de thuisploeg iets frisser voor de dag en haalde het eerste punt binnen, ondanks een challenge uit kamp Roeselare.

Een mooie pipeaanval, een flinke opslag van Cirovic en een harde bal in het Maaseikse blok leverde een 5-1 de voorspong op.
Roeselare voelde grip verliezen op de set en probeerde het tij de keren met een eerste time-out. Dit leverde de bezoekers een aantal punten, maar geen voorsprong op. Tweede poging tot herstel met een time-out bij 15-12.

2 Handige plaatsballen van Thijs bracht de voorsprong voor de thuisploeg op 20-14.

Martinez slaagde er niet in om met zijn opslag de eerste setbal te verzilveren. Javad deed beter met een venijnig 2e handsballetje en haalde zo de set binnen.

In set 3 kreeg het publiek een aantal mooie rally’s voorgeschoteld. Beide teams toonden de nodige vechtlust maar de bezoekers namen de bovenhand.

Een harde bal van Martinez en een ace van Javad gaven de Limburgers moed, maar het lukte niet om de set over te nemen.

Een discutabel punt bij 15-20 draaide uit in het voordeel van KNACK Roeselare. Ferre Reggers bedankte met een harde bal in het blok richting plafond.

Joel Banks moest ingrijpen en koos voor een time-out en stuurde Veeti en Mc Cluskey het veld in.

VCGREENYARD Maaseik slaagde er nog in om de schade te beperken tot 21-24

VCGREENYARD Maaseik begon sterk aan de 4e set en bouwde meteen al een mooie kloof op.

Met de steun van het publiek lukte het ook om deze voorsprong te behouden van 8-5 over 11-8 naar 17-14. KNACK Roeselare leek wat zenuwachtigheid te vertonen en kwam moeilijker tot scoren toe.
Een botsing tussen Cirovic en Perin leek het even nog héél spannend te maken. Maar met 25-20 pakte de thuisploeg de setwinst.

In de laatste en beslissende set ging het hard tegen hard. Dit resulteerde in een rode kaart aan beide zijden van het net.
VCGREENYARD Maaseik ging furieus verder en nam de set over met 4-3. Ferre Reggers scoorde aan de lopende band (en kreeg uiteindelijk ook de titel van ‘Man van de match’). Met 8-6 op de bordjes werd van zijde gewisseld.

VCGREENYARD Maaseik duwde door en knalde naar 13-11. Veeti Nikinnen scoorde het beslissende punt en haalde de set- en matchwinst onder luid applaus binnen. (CaS)