Lizards verslaan Jong NOLIKO Maaseik in eigen LOTTO Dôme

Uitslag 1-3: (12-25, 25-22,18-25, 26-28)

Opstelling: Ban van den Boorn, Tim Grözer, Yves Beesmans, Sam Vanhoof, Peter Dirks, Yvo Janssen, libero Boris Van Rossem

Kwam in: Ivo Saes

Iedereen raakte min of meer fit voor de wedstrijd.  Yves Beesmans (rug) en Tim Grözer herstellende van een spierverrekking werden "fit" bevonden om te starten.

De eerste set speelden we niet zo slecht maar werden we van het plein geserveerd door Leuven.  Ook de Leuvense opposite en het midden draaiden goed. Na enkele weken van wat gepuzzel op training om wille van afwezigheden was het ook zoeken naar automatismen.  De uitslag van de eerste set was zwaar maar ik had er wel vertrouwen in dat we de zaak konden omkeren.

In de 2de set werd er meer risico genomen in services waardoor het midden van Leuven wat wegviel.  Hierdoor komen de hoeken daar onder druk te staan en begint het Maaseiker blok beter te renderen.  Dit samen met enkele foutaanvallen van Leuven levert een verdiende setwinst op.

De 3de set is een beetje een kopie van de 1ste,  Leuven serveert goed en Tim Grözer komt moeilijk tot scoren op 4.  Hem wordt dan ook even rust gegund door de ingekomen ivo Saes.  Peter Dirks probeert de meubelen nog te redden met een goede service reeks en komen we nog tot 17-19 terug in de wedstrijd, maar receptioneel hebben we toch te veel problemen.

In tegenstelling tot de vorige weken blijven we echter vechten en knokken en kunnen we Leuven terugduwen in de 4de set.  Beesmans aan het blok en Dirks in de aanval bouwen de kloof stelselmatig uit. 24-19 en 6 setballen…

Op dat ogenblik hebben we het receptioneel weer moeilijk, worden niet altijd de juiste opties gespeeld en op de koop toe fluit de scheids een service buiten… binnen.  We kunnen het momentum nog heel even breken, maar helaas moeten we met 26-28 definitief de rol lossen.

Het verlies in de 4de set is zeer spijtig en pijnlijk.  We moeten echter ook in de nederlaag het positieve zien en vaststellen dat na een 3-tal weken van dramatische volleybal de ploeg toch de rug heeft gerecht en wil knokken voor ieder punt.  Als we op deze manier verder blijven trainen en spelen zal de negatieve spiraal snel doorbroken worden.

Kris