Limburgs onderonsje in 1/2e finale BvB; NOLIKO Maaseik vs Avoc Achel

Woensdag 22 november 2017 om 20u30 NOLIKO Maaseik – VBC Waremme: 3-0 (25-15, 25-20, 25-18) - scouting

De terugwedstrijd bij de kwartfinale van de Beker van België moest voor NOLIKO Maaseik een gemakkelijke klus worden: winst in de heenmatch (1-3), zodat twee winnende sets een plaats in de halve finale betekende.
Maar de ploeg uit Borgworm wist in de competitie reeds te verrassen door in de Steengoedarena met 2-3 te komen winnen!

Set 1: Een zeer gelijk opgaande start (met 8-7 en 12-11) tot Kamiel Rychlicky een vierpunten kloof sloeg bij de tweede technische TO (16-12). NOLIKO Maaseik werkte rustig en efficiënt de eerste set af met weinig missers in de opslag, constante aanvalsdruk en een correcte receptie. De uitslag was dan ook volkomen terecht (25-15).

Set 2: Hetzelfde scenario gold ook voor set 2: gelijk opgaand in het eerste gedeelte maar enkele fouten bij de Luikenaars gaven weer drie punten voorsprong bij de tweede technische time out. Zelfs de inbreng van de 40-jarige Parijzenaar Barca-Cysique mocht niets meer verhelpen. Een erg regelmatige Cox zorgde voor de setbal; de Bulgaar Velikof miste zijn service en de halve finale was een feit.

Set 3: VBC Waremme had een betere start in de derde herneming (5-3), een voorsprong die snel weggewerkt werd door de Maaseikenaars (11-9 en 16-13). Coach Banks begon alle NOLIKO-spelers een kans te geven en Sebastian Gevert serveerde de wedstrijd uit bij 25-18.

Een gemakkelijke overwinning voor NOLIKO Maaseik dat illustreert hoe de ploeg in anderhalve maand tijd groeide en zodoende de ploeg uit Borgworm geen enkele kans liet benutten.

Noliko Maaseik: Cox, Tammemaa, Dronkers, Blankenau, Bruno, Rychlicki, Mijatovic
Kwamen in: Van Heyste, Gevert, Sighinolfi, Ahyi