Leuke dingen laten zien met goede afloop

<p>Foto Jeffrey Gaens</p>

Woensdag 9 december ’20 om 20u30 VBC Waremme - VC GREENYARD Maaseik 0-3 (16-25 26-28 19-25) - scouting

Na een weekje rust kon Maaseik terug aan de bak. Voor een tweede keer in korte tijd werd de verplaatsing naar VBC Waremme gemaakt, dit keer voor een wedstrijd in de Euromillians Volley League.

Waremme begon met Detandt, Malisse, Zoodsma, Abinet, Predius, Fafchamps en libero Perin.

Coach Banks roteerde op de hoek en gooie kapitein Maan samen met jonkie Oskar Espeland het plein op samen met Thys, Javad, Cox, Stahl en libero Dronkers.

De wedstrijd begon evenwichtig, maar halverweg de set drukte Maaseik het gaspedaal in. In een mum van tijd stond er een knappe 10-17 voorsprong te lezen. Waremme probeerde de kloof nog te verkleinen, maar het solide spel van de roodhemden liet dat niet toe. Set 1 werd gewonnen met 16-25.

De tweede beurt verliep minder vlot. De Luikenaren kwamen in de wedstrijd en dwongen het team van kapitein Maan richting het einde van de set tot het uiterste, 23-21. Een spannend slot van de set drong zich op bij 24-23. Een ace van Javad bracht Maaseik in het voordeel. Lou Kindt, die even later inkwam voor de opslag, besloot de set met een knappe ace: 26-28 en 0-2.

Nog 1 set moest er gewonnen worden om met een perfect rapport huiswaarts te kunnen gaan. Enkele knappe rally’s die regelmatig beslist werden door de ingevallen Kindt zorgden voor een goede “flow” bij Maaseik. Halverweg de set leek de wedstrijd gespeeld. Dronkers pakte nog uit met een aantal knappe reddingen en droeg zijn steentje bij aan de 19-25.

Net als even geleden boeken de Maaslanders zo een 0-3 overwinning op Waremme. Volgende opdracht is Menen. De West-Vlamingen komen zaterdag op bezoek in de STEENGOED Arena en moeten de generale repetitie zijn voor de reis richting Spanje waar Ankara wacht in de CEV Cup. (BrFr)