Lekker, echt lekker…

<p>Foto ZUPP</p>

Vrijdag 24 januari 2020 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik - Tectum Achel 3-0 (25-22 25-21 25-14) - scouting

Een regelrechte Limburgse derby, en de eerste thuiswedstrijd van VC GREENYARD Maaseik in 2020. Weliswaar na het foutje in Roeselare maar nog steeds op een derde plaats in de rangschikking. Een mooie kans om het moreel op te krikken, net voor de verplaatsing naar Kazan. De toeschouwers konden bij binnenkomst al dadelijk genieten van echte Limburgse vlaai van onze sponsor CRELEM Bakeries. Zoals het hoort bij een Limburgse derby.

Set 1: Met drie uitballen op een rij startte GREENYARD Maaseik slecht en keek dadelijk op 2-4 achterstand. Een zeer goed verdedigend Achel kwam op 3-7 waarna coach Banks een onderbreking aanvroeg. Achel stootte door naar 6-10. Een foute service bij Tectum en een ace van Semeniuk milderde de achterstand maar toch bleef Tectum op zes punten voorsprong zitten bij 9-15. Opposite Jonas Kvalen bracht zijn team echter terug naar 14-16 en coach Meertens van Achel vroeg een time-out aan. Bij 14-19 was het broodnodig dat Joel Banks zijn troepen tot de orde riep. Met reden: GREEYARD Maaseik maakte gelijk. En kwam na een misser van Campforts en twee blocks van Aganits zelfs op setwinst: 25-22.

Set 2: Een betere start voor GREEYARD Maaseik in de tweede herneming (8-7). Maar Achel vocht voor elk puntje en kon de achterstand beperken tot een of twee punten. De ingevallen Brian Schouren stelde zelfs gelijk (12-12).Na een ace van Zimmermann en een blok op Van de Kamp kwam er plots een vier-puntenkloof. En van dan af kwam Achel er bijna niet meer aan te pas, ondanks twee opeenvolgende punten van Schouren en een ace van Van Dyck. Een ace van Jan Zimmermann en smash van Kvalen betekenden het einde van set 2: 25-21.

Set 3: Een erg vlotte start van GREEYARD Maaseik die de Achelse coach al snel tot een time-out noopte bij 5-2 achterstand. Andri Aganits blokte naar 10-4. Die zes punten verschil werden aangehouden en een echte vuist kon Tectum niet meer maken. Maaseik liep uit tot 22-13 en bleef constant op niveau verder spelen. Aganits zorgde voor de matchbal en blokte de wedstrijd ook uit: 25-14.

VC GREENYARD Maaseik: Maan, Dronkers, Aganits, Nielsen, Semeniuk, Zimmermann, Kvalen
Kwamen in: Kindt, Wojcik, Folguera

Tectum Achel: Van Dyck, Van de Kamp, Zoodsma, Campforts, Verschueren, Koelewijn, Brouns
Kwamen in: Schouren, Zoodsma, Bontje