Jong NOLIKO wint van Volley Haasrode Leuven B, 7de zege op rij.

De 7de overwinning op rij in de pocket!!!

Uitslag 3-1 : (26-24, 2-17, 23-25, 25-22)

Opstelling: Van den Boorn, Driks, Beesmans, Grözer, Saes, Janssen en libero Van Rossem

kwamen in: Vanhoof en Nijsten

In de heenronde speelden we één van onze beste wedstrijden van het seizoen dat leidde tot een 2-3 overwinning.  We waren dus gewaarschuwd voor de kwaliteit van de tegenstrever en vooral hun geslepen ervaring.

In het begin van de eerste set tasten de ploegen elkaar wat af wat de score gelijk deed opgaan.  Volley Haasrode-Leuven probeerde vooral via korte services een aanvaller van NOLIKO Maaseik te neutraliseren en vooral Souleyman was een gezel voor de Maaseikse middenblokkering. Gaandeweg kon NOLIKO Maaseik dan toch een kloofje maken en via Peter Dirks en Ivo Saes de set op een diefje binnenhalen.

In de 2de set leek NOLIKO Maaseik helemaal los te komen.  Met het vertrouwen van een veilig kloofje begon setter Bas beter en beter zijn aanvallers te vinden en Beesmans en vooral Yvo Janssen konden het Haasrodense midden neutraliseren met enkele machtige killblocks.  Grözer vanop de servicelijn en Boris van Rossem op de libero zorgden voor veel rust en een zeer eenvoudige 2de set winst.

In de 3de set herschikte coach Ben Smeets zijn troepen.  NOLIKO Maaseik probeerde echter door te duwen voor een 3-0 winst. In money time echter dook de foutenduivel weer op.  Door de eigen foutenlast komt Haasrode terug in de wedstrijd en begint Maaseik zenuwachtig te acteren.   Met Vanhoof voor Saes en Wim Nijsten aan de pas voor Van den Boorn proberen we het tij nog te keren, maar… Haasrode wint de 3de set en Maaseik weer met de voetjes op de grond.

In de 4de set hetzelfde wedstrijdbeeld.  Maaseik worstelt vooral met zichzelf ipv met de tegenstander.  Haasrode overleeft vooral op de foutenlast van Maaseik.  En Maaseik… speelt mooie verzorgd volleybal wanneer het op een mooie voorsprong staat, maar begint slordig en nerveus te acteren als de tegenstander terug nadert.  Met 24-18 haalt het toch 6 wedstrijdpunten binnen, waarvan de eerste 3 vakkundig om zeep worden geholpen.  Bij 24-22 serveert Haasrode duidelijk buiten, Tim Grözer beslist om de bal toch te nemen, maar poeiert deze dan ook verschroeiend hard binnen.  25-22!

De 7de opeenvolgende wedstrijdwinst.  Jong NOLIKO Maaseik zit in een sterke periode.  We blijven werken en trainen om de dipjes uit het spel te halen, maar qua resultaten mogen we niet klagen. Bovenaan de rangschikken laten Stalvoc en Booischot alweer punten liggen.  De ploegen op kampioenenkoers worden zenuwachtig.

Voor ons telt echter alleen de eerstvolgende wedstrijd en dat is de heenronde voor de BvL tegen Wara Genk B, waar we een groot doel van gemaakt hebben.  De wedstrijd vind plaats aanstaande zondag om 16h in onze eigen LOTTO Dôme.

Supporters op post!!!

Kris