Jong NOLIKO Maaseik verslaat leider Stalvoc Beverlo

Uitslag: 3-1 (25-19 20-25 25-22 25-23)

Opstelling Maaseik: Van den Boorn, Grözer, Beesmans, Vanhoof, Dirks, Janssen en libero Van Rossum

De hele week werd uitgekeken naar de topper tegen de leider Stalvoc Beverlo die tot dan toe nog maar 1 set hadden verloren. Via uitgebreid scoutingswerk en de nodige videosessies werd het team voorbereid op de wedstrijd.

NOLIKO Maaseik start goed via serveerwerk van Grözer en Dirks. Ook aanvallend loopt het vlot via Sam Vanhoof op de opposite. Stal is deze tegenstand duidelijk niet gewoon en kreunt onder de foutenlast. Alleen Van de Voorde en Theunis kunnen regelmatig tegenprikken. NOLIKO Maaseik haalt dan ook redelijk vlot de 1ste set binnen met 25-19.

In set 2 loopt NOLIKO Maaseik onmiddellijk een 3-tal punten uit. Geleidelijk aan begint onze side-out echter te stokken. Receptioneel loopt het wat minder en spelverdeler Bas van Den Boorn krijgt het moeilijker om zijn aanvallers te laten scoren. NOLIKO Maaseik vecht nog voor wat het waard is maar moet de set aan Stalvoc laten, 20-25.

Ook in het begin van de 3de set neemt Stalvoc het voortouw en lijkt NOLIKO Maaseik vooral met zichzelf te worstelen. Stalvoc loopt langs Wim Deville en Kevin Theunis uit tot 11-14 met een goede Coenen aan de pas. Via het nodige motiverend oplapwerk en doelgerichte coaching over de opties die Stalvoc neemt krijgen we blokkerend echter terug vat op de wedstrijd. Hun opposite wordt lamgelegd en ook Van de Voorde komt moeilijker tot scoren. Een 4 punten achterstand wordt omgebogen tot een 3 punten voorsprong op het einde van de set, 25-22.

In set 4 hebben we altijd de bovenhand. Via een fantastische Yvo Janssen (die 9 killblocks plaatst) wordt Stalvoc murw geblokt. Setter Coenen vind geen aanspeelpunten meer en NOLIKO Maaseik zit in de drivingseat met 16-11. Het wordt nog even een beetje spannender met een foute beoordeling van een uitbal gevolgd door 2 aces tegen, maar op dat moment brengt Yvo Janssen weer rust door  Wim Deville twee keer 1 tegen 1 af te blokken. NOLIKO Maaseik serveert rustig de set uit en beslist de match door een killblok van Sam Vanhoof op coach Roel Nuijts, 25-23.

3 punten thuis gehouden tegen de topper uit 1ste Divisie. We nestelen ons volledig in de top van het klassement en met alleen nog Hasselt als tegenstander van de topploegen ziet het er goed uit.

Maar wat belangrijker is, op een maand tijd is deze ploeg veranderd in jongens zonder veel vertrouwen naar een groep die blijft vechten en gelooft in hun mogelijkheden. Dit is een topgroep om mee te werken en een plezier om te coachen. Ik ben echt trots op wat ze gepresteerd hebben. Met nogmaals een dikke merci aan Yvo Janssen voor de geleverde prestatie. Voor mij met voorsprong de man van de match!!!

Kris