Hier zat meer in voor GREENYARD Maaseik

<p>Foto Patrick Martens</p>

Zaterdag 20 maart ‘21 om 20u30 Knack Roeselare - GREENYARD Maaseik 3-0 (25-23 25-23 25-18) - scouting

Zowel Roeselare als Maaseik was al zeker van een plek in de titelfinales van de EuroMillions Volley League. Maar, het thuisvoordeel stond wel nog op het spel. Beide teams hadden er dus alle baat bij om er vol tegen aan te gaan.

Beide ploegen begon met gelijke sterkte aan de wedstrijd, 10-10. Even later kon Maaseik voor het eerst een kloofje slaan na een ace van kapitein Maan: 18-20. Roeselare was echter niet onder de indruk en na een dubbel wissel, Van schie en Depovere kwamen opdraven, kwamen ze bij 21-21 terug op gelijke hoogte. Martinez even later met de powertip in het blok en Roeselare nam een serieuze optie op setwinst, 23-22 en time-out bij Maaseik. Cox scoorde nog tegen, maar terugkomen zat er niet meer in. De eerste set werd gewonnen door de thuisploeg met 25-23.

Ook in de tweede gingen beide ploegen er weer vol tegen aan. Cox met de eerste opslagreeks, 2 knappe aces, en een eerste time-out bij Roeselare bij 4-5. De time-out leek te werken want de thuisploeg kwam volledig op snelheid. Desmet verscheen even later aan de opslaglijn waardoor bij 15-13 een eerste kloofje te noteren viel, coach Banks met de time-out. Over 16-14 en 17-16 vochten de roodhemden terug. Een ace van opnieuw Jelte Maan keerde het tij helemaal, 19-20 en time-out bij Roeselare. En ook die time-out had zijn effect. De thuisploeg vocht terug, voerde opnieuw een dubbel wissel door, en trok het laken weer naar zich toe: 23-21. Net als in set 1 kon Maaseik geen antwoord meer bieden en was de set gespeeld. Coach Banks haalde nog alles uit de kast door Thys in te brengen voor Mc Cluskey, maar zonder spelverdeler liep het mis: 25-23 en 2-0.

Met de rug tegen de muur begon Maaseik aan de derde set. Jelte Maan nam zijn team op sleeptouw bij 7-9. De Maaslanders leken de sfeer te pakken te hebben, tot Martinez de pedalen leek te verliezen. Enkele vreemde fouten, een wissel, en een kill-block op Cox later stond het 16-14. Roeselare duwde de gas nog iets feller in en Maaseik was het noorden kwijt: 20-16. De thuisploeg liet de set niet meer uit handen glippen en trok via 22-18. … helemaal verloren en de roodhemden kregen geen bal meer tegen de grond 25-18 en terug de bus op naar huis.

Een niet zo toffe avond voor de mannen van Joel Banks, die wel met de voetjes terug op de grond staan voor aanvang van de belangrijkste fase van het seizoen: de titelfinales.