Heet – heter – heetst

<p>Foto Bart Vandenbroucke</p>

Zaterdag 13 november ’21 om 20u30 Decospan Menen - GREENYARD Maaseik 2-3 (24-26, 25-22, 25-19, 23-25, 14-16) - scouting

Het is altijd heet in de Hel van Mjinde en dat was vanavond niet anders.

Al in de eerste set zagen we beiden ploegen knokken voor elk punt. GREENYARD Maaseik kwam licht op voorsprong. Na de eerste time-out begon DECOSPAN Menen aan een inhaalmanoeuvre. Beide ploegen namen afwisselend de koppositie in. GREENYARD Maaseik slaagde er in zich deze set toch toe te eigenen met een spannende 24-26.

In set 2 ging het gelijk op. De thuisploeg kon net iets meer punten scoren en vervolgens ook de set binnenhalen met 25-22.

In de 3e set namen Liam en Elias hun positie in op het veld.
DECOSPAN Menen bouwde gaandeweg een voorsprong op en kon deze vasthouden tot aan het einde. 25-19 Setwinst voor de thuisploeg.

Jong geweld aan het werk in de 4e set. Ferre en Veeti scoorden hun eerste punten voor GREENYARD Maaseik.
En ook in deze set ging het hard tegen onzacht. Beide ploegen gingen vol voor elk punt. Met 23-25 trok GREENYARD Maaseik de setwinst naar zich toe.

2-2 Op de bordjes en dus op naar een spannende 5e set.
Zowel de West-Vlamingen als de Limburgers waren gebrand op de overwinning en werkten enorm hard voor elk punt. Beide ploegen slaagden er niet in om een comfortabele voorsprong op te bouwen.

Met een knaller trok Veeti uiteindelijk de score op naar 14-16. GREENYARD Maaseik nam zo alsnog overwinning mee naar Limburg. (CaS)