Geslaagde vuurdoop voor “joker” Grozdanov!

<p>Foto Patrick Martens</p>

Zaterdag 1 december om 20.30 uur: VC GREENYARD Maaseik – Van Pelt Zoersel: 3-0 (25-17 25-9 25-23) – scouting

De bezoekers begonnen aan de wedstrijd met Luyten, Blondeel, Hofmans, Vleugels, Devriese, Van der Maat en libero Ribbens. Coach Banks pakte uit met enkele verrassingen. Wojcik hield Cox op de bank en Grozdanov stond meteen voor zijn vuurdoop. Verder startten Tammemaa, Maan, Blankenau, Baetens en libero Dronkers.

De wedstrijd begon goed voor de thuisploeg. Grozdanov met een ace voor 4-2. Wojcik ontbond zijn duivels vervolgens ook nog eens waarop Zoersel meteen in een time-out moest vluchten, 8-2.

Tammemaa had echter geen zin om het rustiger aan te gaan doen en voegde er nog een ace aan toe. De Amigos hadden het moeilijk onder het toeziend oog van Sinterklaas, 14-6. De set vorderde snel. Over 17-6 ging het naar 20-12 en de set was al zo goed als binnen. De eerste beurt werd uiteindelijk gewonnen met 25-17.

In de tweede set gingen de roodhemden gewoon verder op hun elan, 3-0. Het ging ineens heel snel. Grozdanov met zijn zoveelste blok en 10-3, time-out bij de Antwerpenaren.
Blankenau eerst met een moeilijke opslag en daarna met een regelrechte bom zorgde voor 13-5. Beide coaches begonnen vervolgens te wisselen. Bij Zoersel kwamen Oprins en Loosen erin terwijl coach Banks Peeters liet opdraven ten koste van Maan. Maaseik was echter niet van plan om de set uit handen te laten glippen. Vooral Tammemaa, zowel in aanval als vanop de opslaglijn, haalde de punten binnnen: 20-9. Grozdanov en Peeters vervolgens met enkele monster blocks en 25-9. Verpulverende eindstand in de tweede set.

Grozdanov opende de score in de derde set door het midden. De blauw-gelen hadden echter geen zin in een scenario zoals in de vorige sets en dus vochten ze voor elke bal, 6-4. De derde set vorderde op een gestaag tempo, 11-9 en 13-11 werden de logische cijfers. Maaseik kon vervolgens toch een kloofje uitbouwen waarop de coach van Zoersel bij 15-12 ingreep met een time-out. Toen het 16-16 werd het toch even stil in de STEENGOED Arena. Maar niet veel later liet Jay Blankenau de sfeer terugkomen dankzij een knappe tweede-handsballetje: 18-16. De Antwerpenaren sloegen echter opnieuw terug, 19-20 na een harde aanval in de straat van Oprins. De spanning bleef erin, 22-22 na een blok van Tammemaa. Blondeel sloeg de bal daarop via het net buiten en zo nam Maaseik terug de voorsprong in handen. Baetens zorgde vervolgens voor 24-23 en de eerste matchbal was een feit. VC GREENYARD Maaseik won de derde set met 25-23.