Geknakt in Roeselare

<p>Foto Jan Vanmedegael</p>

Woensdag 2 november ’22 om 20u30 KNACK Roeselare - VC GREENYARD Maaseik 3-1 (25-20 22-25 25-22 25-12) - scouting

De wedstrijd KNACK Roeselare - VC GREENYARD Maaseik kende een gelijk opgaande start.
Maaseik kon als eerste een tweetal punten uitlopen bij 4-6, maar werd al snel weer bijgebeend door de thuisploeg.
Vervolgens was het aan Roeselare om een voorsprong op te bouwen.
Maaseik speelde mee, maar stapelde de servicefouten op.
Een time-out bij 23-20 werd ingezet om het spel te keren. Roeselare bedankte met een ace.
Het opgebouwde voordeel van de West-Vlamingen resulteerde in setwinst bij 25-20.

Roeselare pakte meteen punten in de tweede set.
Maaseik kwam op snelheid en hing de bordjes weer gelijk bij 5-5.
Beide ploegen knokten voor elk punt. De set liep dan ook gelijk op tot 11-11. Vanaf dan nam GREENYARD Maaseik het setvoordeel over.
Roeselare zette beide time-outs in om het spel te doen kantelen. Dit leverde wel een hele mooie rally op. Maar de spelonderbreking kon het Maaseiks team niet voldoende uit de goede flow halen: setwinst Maaseik 22-25.

Maaseik hield ook bij het begin van set 3 de goede vibe vast.
Bij 6-6 had Roeselare de achterstand alweer weggewerkt. Aansluitend werd afwisselend gescoord aan elke zijde van het net.
Bij 15-17 ontstond er een klein kloofje voor GREENYARD Maaseik. De Limburgers konden dit voordeel vasthouden tot 19-19. Dan drukte KNACK Roeselare het gaspedaal in en kon 4 setballen klaarleggen.
Maaseik snoepte er nog 2 af, maar moest met 25-22 setwinst laten aan Roeselare.

Al vroeg in set 4 was coach Bertini toe aan een time-out. Maaseik had immers een 6-2-achterstand opgelopen.
De dubbele wissel Aloisi & Cox moest het tij doen keren. Er stond echter geen maat op de blauwe garde. Hetman kon de achterstand nog met enkele punten verkleinen. Maar het resultaat was verpletterend: 25-12 in het voordeel van Roeselare.

(CaS)