Geen succes in de laatste CEV Champions League wedstrijd van dit seizoen

<p>Foto ZUPP</p>

Woensdag 16 februari ’22 om 20u30 VC GREENYARD Maaseik - Projekt Warszawa 1-3 (25-21 17-25 18-25 18-25) - scouting

Aan het begin van de eerste set scoorden GREENYARD Maaseik en PROJEKT Warszawa gelijkmatig. Vanaf 4-4 trokken de Limburgers de set naar zich toe. Maaseik kon zijn aanvallen snel en goed plaatsen en stootte verder naar 10-7. Lomba maakte er met een fraaie ace 11-7 van.

GREENYARD Maaseik liep verder uit met een voorsprong van 4 punten naar 15-11. De Polen orkestreerden nog een inhaalbeweging naar 20-19. Maaseik liet zich niet van de wijs brengen en ging voor setwinst bij 25-21.

Set 2 werd geopend met een mooie rally. Puntje voor GREENYARD Maaseik.

PROJECT Warszawa gooide meteen een portie extra kracht in de strijd waar Maaseik niet meteen een pasklare oplossing voor had. Bij GREENYARD Maaseik moesten ze de puntjes op de i zetten en dat resulteerde in een 12-12 op het scorebord.
Het scorend vermogen bij Warschau lag hoger dan bij de Limburgers. PROJEKT Warszawa kon uitlopen tot 17-25 en zo de setwinst opstrijken.

In set 3 ging het hard tegen harder. GREENYARD Maaseik toonde vechtlust, maar miste wat brut geweld en continuïteit in de organisatie. PROJECT Warszawa speelde nog agressiever, scoorde vlotter en liep uit tot 5-10. De sterke thuisploeg uit set 1 leek wel even verstoppertje te spelen. Punt per punt kwam GREENYARD Maaseik nog korter bij, maar steeds net niet voldoende om de Polen bij te benen. Warschau schonk Maaseik 6 opslagmissers cadeau, maar ook dit kon niet volstaan voor GREENYARD Maaseik om zicht te krijgen op voordeel. 18-25 Setwinst voor PROJEKT Warszawa.

Ook set 4 kende geen vlot verloop voor GREENYARD Maaseik. De thuisploeg kreeg de onderdanige rol toegewezen. Warschau creëerde een kloofje dat GREENYARD Maaseik niet meer kon goedmaken. Met 18-25 nam PROJEKT Warschau setwinst en wedstrijdwinst mee naar Polen. (CaS)