Geen Gentse feesten

<p>Foto Dick Demey</p>

Zaterdag 16 januari ’21 om 20u30 Caruur Gent - VC GREENYARD Maaseik 0-3 (22-25 19-25 21-25) - scouting

Op de voorlaatste speeldag van de reguliere competitie mocht VC GREENYARD Maaseik door de sneeuw een verplaatsing van zo’n 175km maken richting Gent. In de Eduga Arena mochten de Maaslanders voor het eerst dit seizoen aantreden als fiere leider. Er viel dus het één en ander veilig te stellen.

Het begin van de eerste set verliep stroef voor VC GREENYARD Maaseik. De Gentse spelverdeler speelde zijn aanvaller vlot aan en zorgde voor een 6-3 voorsprong voor de thuisploeg. Halverwege de set kwamen de Maaslanders, onder andere dankzij 2 aces van Jolan Cox, volledig op dreef en namen ze de leiding over bij 14-15. De time-out bij Gent volgde. Cox ging gewoon verder en bracht VC GREENYARD Maaseik met zijn derde ace even later op 14-17. Over 20-22 haalden de bezoekers de set uiteindelijk binnen met 22-25.

Ook het begin van de tweede set verliep niet van een leien dakje bij de Maaslanders. Gent, dat door de blessure van hun eerste setter, van spelverdeler had gewisseld startte flitsend: 8-4. Esfandiar had zijn maatje Cox het vorige set zien voordoen en besloot halverwege de set om fel uit te pakken vanaf de opslaglijn: 10-12 na 2 aces. Over 15-21 werd de set afgesloten met een 19-25 eindstand.

De derde beurt begon veel beter voor de roodhemden. Jolan Cox lanceerde VC GREENYARD Maaseik met 3 aces naar 3-6. De kloof was gemaakt maar Gent bleef aanklampen bij 11-13. De 2 punten bleven op de scoreborden staan en zo liep VC GREENYARD Maaseik beetje bij beetje richting het einde van de set, en zo ook de wedstrijd. Na nog een fantastisch kill block van Stahl en enkele top aanvallen van Jelte Maan werd de set gewonnen met 21-25.

Een solide overwinning tegen een zeer stug Gent dat zijn huid duur verkocht.

VC GREENYARD Maaseik gaat zo op de laatste speeldag als leider naar VH Leuven, komende zaterdag. Duiken ze als nummer 1 de play-offs in?