Een sterk PAOK Thessaloniki (GRE) wint van NOLIKO Maaseik 3-1

PAOK Thessaloniki (GRE) - NOLIKO Maaseik 3-1 (25-21 21-25 25-21 25-19) - SCOUTING

Vreemde start van NOLIKO Maaseik. Na amper een punt wisselde coach Torchio zijn hoofdaanvaller Pereyra voor Padar. De Argentijn was grieperig. Hoofdaanvaller Cepeda zette meteen de toon en bracht PAOK meteen op voorsprong bij 3-1.

Onder impuls van Jelte Maan keerden de kansen heel eventjes bij 7-8. Maar Pinheiro kreeg vooral zijn middenmannen niet aan het scoren en de Grieken namen opnieuw het voortouw bij 13-10. Heel even klauwden Maan en Padar weer terug tot 17-16, maar met twee opslagmissers op rij in een curciale fase kwam NOLIKO Maaseik natuurlijk niet over zijn tegenstander heen. Integendeel: Cepeda, 7 punten in de eerste set, zorgde voor een vijfpuntenkloof bij 24-19. Na de eerste set hadden nog maar drie NOLIKO-spelers punten achter hun naam: Padar 6, Maan 5 en Wijsmans 4. Terwijl Rob Bontje in de heenmatch liefst 7 killblocks liet noteren, kwam hij in de eerste set nog niet in het stuk voor.

Met aces van Padar en Wijsmans begon NOLIKO Maaseik veel beter aan set twee: 2-5. Lang kon NOLIKO Maaseik de bonus niet vasthouden. Lepe vos Kournetas (39) verraste Wijsmans met zijn service, Petroglou blokte Maan: 8-7. Padar serveerde plots een reeksje bij elkaar: zijn vierde opslag was de beste, een zuivere ace voor 10-14.

Alleen Jimenez kon nog wat terugkrabbelen, tot 16-18, maar Raymaekers tipte opnieuw vier punten bonus op het parket: Padar, in de tweede set op dreef met een 5 op 7, mikte de eerste setbal nipt out, Bontje kende meer succes bij de tweede: 21-25.

Met twee killblocks opende Raymaekers de derde set ideaal: 1-3. Maar Cepeda knokte snel terug en een outsmash van de Grieken werd door de lijnrechters netjes omgeturnd in het voordeel van PAOK: 9-6. Met een vier op vier door het midden trokken Bontje en Raymaekers de score weer gelijk: 11-11.

Even kwam NOLIKO Maaseik zelfs op voorsprong door vijf punten van Bontje: 16-17. Maar onder impuls van een schitterende libero Gkaras, namen der Griekse Cubanen weer de bovenhand: 25-21.

Ook in set vier nam NOLIKO Maaseik een goeie start met twee killblocks op Jimenez, maar die andere Cubaan, Cepeda, bleef met succes de punten aan elkaar rijgen: 10-7 en 16-13. Met een paar bomopslagen gaf Petroglou zijn team de kans om helemaal weg te lopen naar 21-15. Cepeda, in zijn eentje goed voor 32 punten, beslechtte het duel van de opposites met Padar glansrijk in zijn voordeel 62% tegen, 39% succes met zijn smashes en 25-19 in de slotset.