Een klasse apart!

<p>Foto CEV</p>

Woensdag 26 januari ’22 om 20u30 Dinamo Moscow (RUS) - VC GREENYARD Maaseik 3-0 (25-16 25-15 25-18) - scouting

Met de Estse aanwinst Vanker aan de pass scoorde Cirovic het eerste punt van de wedstrijd. Dat zorgde maar heel even voor optimisme, want de thuisploeg trok meteen haar beste blok op tegen Cirovic en Cox. In één ruk acete Belogortsev naar 7-1. Tijd voor een correctie, vonden onze jongens, die door toedoen van vooral Martinez en Perin tal van zware Russische aanvallen van de grond veegden.

Met smashes van Thys, een ace van Cox en een blok van Bonnatto op Sokolov kwam GREENYARD ei zo na gelijk bij 11-10. Een nieuwe ace van Podlesnych leidde een nieuwe periode van Russisch overwicht in: vooral Podlesnych deed onze jongens pijn: 21-13. Belogirtsev zorgde voor het slotakkoord: 25-16.

Joel Banks zag zijn jongens beter van start gaan in set twee, met scores van alweer Thys en Cox. Maar bij 8-6 zorgde kapitein Pankov met een opslagreeks voor 13-8. Cirovic (3x) en Reggers strandden in de huizenhoge killblocks van Belogortsev en Podlesnych. Zhuk zorgde voor de zware eindcijfers in set twee: 25-15.

Met Treial, Lomba, Reggers en Vanker gooide Joel Banks een compleet onuitgegeven team tussen de lijnen in set drie. Reggers pikte zijn puntjes mee en ook Martinez kwam onder stoom, zeker toen hij in zijn eentje geweldenaar Sokolov afblokte: 12-11. Een lokaal foutje hielp ons zowaar aan de gelijkmaker bij 13-13. Jammer genoeg liet de Maaseikse opslag het in deze set al te vaak afweten en Belogortsev drukte in zijn eentje door naar 18-14. Hij illustreerde het lokale overwicht in het blok (14 stuks tegen 3), dat uiteindelijk ook in set drie nog tot een ruim verschil leidde: 25-18.

DINAMO MOSKOU : Bogdan 5, Belogortsev 11, Sokolov 11, Podlesnykh 12, Zhuk 6, Pankov 3. Libero: Kerminen. Kwamen in: Semyshev 6, Dmitriev.

GREENYARD MAASEIK: Bonnatto 3, Vanker, Cirovic 3, Thys 2, Cox 5, Martinez 6. Libero: Perin. Kwamen in: Lomba, McCluskey, Reggers 5, Treial 2.